شناسهٔ خبر: 68174850 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: فرارو | لینک خبر

تحقیقات اف‌بی‌آی درباره ادعای کارزار انتخاباتی ترامپ علیه ایران

کارزار انتخاباتی ترامپ به گزارش روز جمعه محققان شرکت مایکروسافت اشاره کرد که ادعا می‌کرد هکر‌های وابسته به ایران سعی کرده‌اند به حساب یک «مقام عالی‌رتبه» در کمپین ریاست‌جمهوری آمریکا در ماه ژوئن نفوذ کنند. هکر‌ها یک حساب کاربری متعلق به یک مشاور سیاسی سابق را هک کرده و سپس از آن برای هدف قرار دادن این مقام استفاده کردند. این گزارش جزئیات بیشتری در مورد هویت اهداف ارائه نکرد.

صاحب‌خبر -

اداره تحقیقات فدرال آمریکا (اف‌بی‌آی)، روز دوشنبه (دیروز) اعلام کرد که در حال تحقیق درباره ادعای کارزار انتخاباتی دونالد ترامپ، نامزد حزب جمهوری‌خواه انتخابات ریاست‌جمهوری ۲۰۲۴ این کشور مبنی بر هک شدن ارتباطات داخلی آن توسط ایران است.

به گزارش ایسنا، اعلام این موضوع از سوی اف‌بی‌آی در پی این انجام شده است که اواخر روز شنبه، ترامپ در شبکه اجتماعی تروث سوشال مدعی شد که مایکروسافت به تازگی به کمپین او اطلاع داده است که ایران یکی از وب‌سایت‌های آن را هک کرده است.

او با مانور روی این داده‌هایی که صحت و سقم آن‌ها در هاله‌ای از ابهام است، به طور کلی اتهاماتی مطرح کرد، اما توضیح بیشتری در مورد این هک ارائه نکرد.

کارزار انتخاباتی ترامپ به گزارش روز جمعه محققان شرکت مایکروسافت اشاره کرد که ادعا می‌کرد هکرهای وابسته به ایران سعی کرده‌اند به حساب یک «مقام عالی‌رتبه» در کمپین ریاست‌جمهوری آمریکا در ماه ژوئن نفوذ کنند. در این گزارش آمده است که هکرها یک حساب کاربری متعلق به یک مشاور سیاسی سابق را هک کرده و سپس از آن برای هدف قرار دادن این مقام استفاده کردند. این گزارش جزئیات بیشتری در مورد هویت اهداف ارائه نکرد.

خبرگزاری رویترز در این باره گزارش داد: اف‌بی‌آی همچنین در حال ادعای هک اطلاعات کارزار انتخاباتی «جو بایدن» رئیس‌جمهور آمریکا و نامزد پیشین حزب دموکرات و «کامالا هریس» معاون اول رئیس‌جمهور آمریکا و نامزد انتخاباتی حزب دموکرات بوده است.

اف‌بی‌آی این تحقیقات را با سوءظن به این که ایران پشت پرده تلاش‌ها برای سرقت اطلاعات از کارزارهای انتخاباتی آمریکا بوده است، در ماه ژوئن آغاز کرد؛ زمانی‌که بایدن هنوز از رقابت‌های انتخاباتی کنار نرفته بود.

کارزار هریس، پاسخی به درخواست توضیح در این باره نداده است.

در واکنش به این اتهامات و ادعاها، نمایندگی دائم ایران در سازمان ملل متحد در نیویورک در ایمیلی اعلام کرد «دولت ایران قصد یا انگیزه‌ای برای مداخله در انتخابات ریاست جمهوری ایالات متحده ندارد.» نماینده ایران همچنین در واکنش به اتهام‌زنی‌های کمپین ترامپ افزود: «ما هیچ اعتباری برای چنین گزارش‌هایی قائل نیستیم.»

در رابطه با گزارش ادعایی مایکروسافت، نمایندگی ایران در سازمان ملل در گفت‌وگو با رویترز بار دیگر تاکید کرد که قابلیت‌های سایبری ایران دفاعی و متناسب با تهدیداتی است که با آن مواجه است و هیچ برنامه‌ای برای انجام حملات سایبری ندارد.

نظر شما