شناسهٔ خبر: 68174190 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

پارکینگ‌های شهر مهران ظرفیت پارک ۴۰۰ هزار خودرو را دارد+فیلم

استاندار ایلام با بیان اینکه پارکینگ‌های شهر مهران ظرفیت پارک ۴۰۰ هزار خودرو را دارد، گفت: تاکنون حدود ۳۰ درصد از ظرفیت پارکینگ‌ها پر شده است.

صاحب‌خبر -

حسن بهرام‌نیا در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری تسنیم در مهران با بیان اینکه پارکینگ‌های شهر مهران ظرفیت پارک 400 هزار خودرو را دارد، گفت: تاکنون حدود 30 درصد از ظرفیت پارکینگ‌ها پر شده است.

استاندار ایلام با اشاره به ممنوعیت ورود خودروها به داخل شهر مهران، افزود: پارکینگ‌های خارج از شهر هم اکنون ظرفیت پارک حدود 340 هزار خودرو را دارند.

وی گفت: همه ظرفیت‌ها برای استقبال از زائرین حسینی در مرز مهران فراهم است و هیچ گره ترافیکی در مسیر وجود ندارد.

استاندار ایلام اضافه کرد: از بامداد تا پیش از ظهر امروز حدود 60 هزار نفر از مرز بین المللی مهران تردد کرده اند.

بهرام‌نیا گفت: تمام امکانات برای پذیرایی از زائران فراهم است و تمام راههای مواصلاتی استان بدون هیچ‌گونه گره ترافیکی باز هستند. 

وی درخصوص امنیت پارکینگ اربعین هم گفت: با واگذاری پارکینگ به نیروهای بومی، با داشتن تخصص و تجربه بالا ضریب امنیت و نگهداری خودروهای زائران بسیار بالا رفته است.

استاندار ایلام از زائران خواست با توجه به کثرت جمعیت  و کمبود ناوگان حمل و نقل در مسیر برگشت، با خودروی شخصی خود به مرز مهران سفر کنند.

به گزارش تسنیم، پارکینگ بزرگ اربعین در ورودی شهر مرز مهران واقع شده و بنا بر گفته مسئولان استان مجموع 2 پارکینگ اربعین با 85 هکتار مساحت ظرفیت پارک حداقل 100هزار خودرو را دارد.

استان ایلام و مرز مهران اصلی‌ترین کانون تردد زائران اربعین حسینی و عتبات عالیات در طول سال است.

مرز مهران به واسطه نزدیکی مسافت و امنیت طول مسیر در داخل خاک عراق مهمترین و اصلی ترین گذرگاه زمینی کشور در ایام اربعین است.

اربعین سال گذشته بیش از سه میلیون و 600 هزار تردد در مرز بین المللی مهران ثبت شد، همچنین یش‌بینی می‌شود در اربعین سال جاری بیش از 60 درصد زائران اربعین از مرز مهران تردد کنند.

انتهای پیام/180/

نظر شما