شناسهٔ خبر: 68174039 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: تقریب | لینک خبر

در وبینار بین‌المللی "مرد مقاومت؛ روح وحدت" مطرح شد؛

زمان احیاء قدرت اسلام در برابر اسرائیل فرا رسیده است

اندیشمند ماداگاسکاری براین باور است اکنون زمان آن فرا رسیده است زنجیره همبستگی خود که باعث افزایش قدرت جامعه اسلامی در برابر رژیم کودک‌کش اسرائیل می‌شود را احیا کنیم.

صاحب‌خبر - به گزارش حوزه بین الملل خبرگزاری تقریب، "عبدالرزاق مادهوما" اندیشمند اسلامی از ماداگاسکار در وبینار بین‌المللی "مرد مقاومت؛ روح وحدت" که به منظور گرامیداشت یاد شهید اسماعیل هنیه و با حضور شخصیت‌های بین المللی برگزار شد، با بیان اینکه قطعا "اسماعیل هنیه" آخرین شهید راه مقاومت نخواهد بود، گفت: ما هرگز نخواهیم توانست اتفاق‌هایی که بر سر مردم مظلوم فلسطین می‌آید را درک کنیم.تمامی این جریان‌ها به دلیل انفعال جامعه مسلمانان در سراسر دنیا و از بین رفتن همبستگی در بین جامعه اسلامی رخ داده است.
 
وی ادامه داد: ما درحالی که ادعا می‌کنیم، مسلمان هستیم، مسئولیت خود را رها کرده‌ایم و شواهد حاکی از آن است که در نقطه مخالف آن قرار گرفته‌ایم. از آموزه‌های پیامبر اعظم اسلام (ص) است که فرمود: " کسی در میان ما ایمان واقعی ندارد مگر بهتر از آن چیزی را که برای خود می‌پسندد برای دیگری بپسندد". چگونه می‌توانیم با خیال راحت بخوابیم در حالی‌که کودکان بیگناه به قتل می‌رسند؟

مادهوما تصریح کرد: برادران و خواهران عزیز من جهان، جهانی گذراست. جهانی که در آن اعمال خوب یا بد را برای خود ذخیره می‌کنیم و در روز قیامت پاسخگوی آن باشیم. روز قیامتی که با تمام وجود به آن ایمان دارم. در حالی که من برای شما صحبت می‌کنم، دختربچه و یا پسربچه‌ای در بمباران جان خود را از دست می‌دهد. او در روز قیامت از ما می‌پرسد که من به چه گناهی کشته شده‌ام.
 
این اندیشمند مسلمان با طرح این پرسش که اسلام کجاست؟ همبستگی و برادری که در اسلام توصیه شده کجاست، تاکیدکرد: جهان در حال گذر است. کودکانی که در غزه جان می‌دهند و مسلمانان روهینگیا که سال‌ها مورد ظلم و کشتار واقع می‌شوند، روز قیامت خواهند پرسید به جرمی کشته شده‌اند.
 
مادهوما تصریح کرد: ما در پیشگاه خداوند متعال پاسخگو هستیم. اکنون زمان آن فرارسیده است که هرکس صدایش را به گوش رهبران خود برساند. اکنون زمان آن فرارسیده زنجیره همبستگی که باعث افزایش قدرت جامعه اسلامی می‌شود را تشکیل دهیم.
 
وی با بیان اینکه امروز نوبت غزه است و چه کسی می‌تواند بگوید که فردا نوبت ما نخواهد بود، افزود: ما در آن زمان چه خواهیم کرد؟ آیا کسی وجود دارد که در شرایط سخت قرار بگیرد و دوست نداشته باشد به او کمک شود؟ آیا فردی وجود دارد که آماده باشد تا مرگ فرزندان خود را ببیند؟ کدام فرزند دوست دارد که مرگ والدین خود را ببیند؟
 
عبدالرزاق مادهوما در پایان از تمامی کشورهای اسلامی خواست تا صدای مظلومیت مسلمانان را به گوش نهادهای بین‌المللی برسانند.
 
انتهای پیام/
 
 
 

نظر شما