شناسهٔ خبر: 68173664 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

پاکدل: به دنبال کاهش اشتباهات داوری در هندبال هستیم

رئیس فدراسیون هندبال گفت: در تلاش هستیم که اشتباهات داوری در لیگ برتر کمتر شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری تسنیم، مراسم قرعه ‌کشی سی و هفتمین دوره رقابت‌های لیگ برتر هندبال مردان امروز (سه شنبه 23 مرداد) با حضور نمایندگان 10 تیم در سالن جلسات فدراسیون برگزار شد.

در ابتدای این مراسم علیرضا پاکدل رئیس فدراسیون هندبال اظهار داشت: سال گذشته به دلیل مسابقات قهرمانی آسیا و جهان، کمی وقفه در برگزاری لیگ ایجاد شد.

وی با بیان اینکه در کنار فدراسیون، باشگاه‌ها نقش اثرگذاری به عنوان بازوان توانمند فدراسیون داشته‌اند، ادامه داد: چهار باشگاه تقاضای تعویق در برگزاری مراسم قرعه‌کشی را داشتند اما مخالفت کردیم و گفتیم امروز باید برگزار شود. دو تیم برای حضور در لیگ مشکل داشتند و به آنها مهلت داده‌ایم. قطعا برگزاری یک لیگ با کیفیت با حضور  8 تیم خیلی بهتر از برگزاری رقابت‌های لیگ بی‌کیفیت با شرکت 14 تیم است.

رئیس فدراسیون هندبال در مورد آیین‌نامه جدید مسابقات لیگ برتر عنوان کرد: آیین‌نامه کمیته مسابقات ایراد داشت و اصلاح کردیم. برخی از قوانین تغییر کرده است.

پاکدل در مورد وضعیت سالن های برگزاری مسابقات گفت: فدراسیون حتما مشکلات سالن‌ها را پیگیری می‌کند که بسیار مسئله مهمی برای جلوگیری از آسیب بازیکنان است.

وی تصریح کرد: سال‌ها از مسئله معاینات پزشکی بازیکنان غافل شدیم و باشگاه‌ها و تیم‌های ملی از این موضوع متضرر شده‌اند. سال گذشته کار 4 باشگاه به دلیل آسیب‌دیدگی ورزشکاران به شکایت و جایگزینی رسید. از امسال باید تمام بازیکنان به کلینیک پزشکی ورزشی بروند و تست‌ها را پشت سر بگذارند تا دیگر این مشکلات پیش نیاید. در چند سال گذشته بعد از فوتبال دومین رشته‌ای هستیم که پخش زنده زیادی داریم.

رئیس فدراسیون هندبال گفت: تجربه بسیار خوبی با برگزاری لیگ آیندگان در فصل گذشته داشتیم و اکثر باشگاه‌ها در رده‌های پایه امروز تیم داری می کنند به طوریکه باشگاه ها در بحث بازیکن بومی بی‌نیاز شده‌اند.

پاکدل پیرامون حواشی داوری ها هم اظهار داشت: در تلاشیم اشتباهات داوری کمتر شود. وقتی مسابقات قهرمانی آسیا را می‌بینیم، متوجه می‌شویم که داوران ما سالم قضاوت می‌کنند. در بازی ایران و بحرین 22 اشتباه داوری انجام شد و اگر این اشتباهات نبود، جوانان ما در آسیا به سهمیه جهانی می‌رسیدند. اشتباهات در داوری هست و ممکن است تیمی در فصل گذشته متضرر شده باشد.

انتهای پیام/

نظر شما