شناسهٔ خبر: 68169333 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: جهان صنعت | لینک خبر

دو شوکی که فضای سیاسی را تکان داد

تحریریه جهان صنعت نیوز

استعفای محمدجواد ظریف از سمت وزارت خارجه به همراه رونمایی از فهرست وزیران پیشنهادی پزشکیان، موجی از واکنش‌ها و نگرانی‌ها را در جامعه برانگیخت.

صاحب‌خبر -

جهان صنعت نیوز – استعفای شبانه محمدجواد ظریف در کنار اعلام فهرست وزیران پیشنهادی عارف پزشکیان، به‌ویژه با توجه به تأثیر گسترده ظریف بر پیروزی پزشکیان، شوکی به جامعه و افکار عمومی وارد کرد. این استعفا با واکنش‌های زیادی از جمله انتقاد آذر منصوری، رئیس جبهه اصلاحات ایران، و توضیحات مینو خالقی مواجه شد. منصوری به انتقاد از عدم پاسخگویی دولت ائتلافی و مطالبه اصلاحات پرداخت، در حالی که خالقی علت استعفای ظریف را مخالفت با چند وزیر کلیدی معرفی‌شده و ادامه‌دار بودن تلاش‌ها برای حل این بحران دانست.

سرویس سیاسی : محمدجواد ظریف، وزیر امور خارجه پیشین ایران، در یک استعفای ناگهانی توجهات زیادی را جلب کرد. این استعفا همزمان با اعلام فهرست وزیران پیشنهادی عارف پزشکیان، کاندیدای ریاست‌جمهوری، صورت گرفت. ظریف که به باور بسیاری از ناظران، نقش مهمی در پیروزی پزشکیان داشته است، استعفای او به منزله شوکی به جامعه و افکار عمومی محسوب می‌شود.

استعفای ظریف با واکنش‌های گسترده‌ای مواجه شد. آذر منصوری، رئیس جبهه اصلاحات ایران، در پیامی توئیتری به نقد دولت ائتلافی پرداخت و بر لزوم اصلاحات اساسی در ساختار دولت تأکید کرد. او به ویژه بر ضرورت حذف گشت ارشاد و رفع فیلتر از رئیس‌جمهور و عدم پذیرش امید کاذب در جامعه تأکید نمود. همچنین، مینو خالقی توضیح داد که علت اصلی استعفای ظریف، مخالفت او با معرفی چند وزیر کلیدی، از جمله وزیر کشور پیشنهادی پزشکیان، بوده است.

خالقی همچنین به این نکته اشاره کرد که هنوز خبری از پذیرش استعفای ظریف از سوی پزشکیان مخابره نشده و ممکن است رایزنی‌ها و پادرمیانی‌هایی که بلافاصله پس از اعلام استعفا آغاز شد، تأثیرگذار باشد. او به این نکته اشاره کرد که پاسخ به تلاش‌ها و میهن‌دوستی ظریف باید به نحوی شایسته باشد.

نظر شما