شناسهٔ خبر: 68169235 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

خبرنگاری امروز روایت‌گری یک رزمنده است

سخنگو و معاون روابط عمومی کل سپاه گفت: مهم‌ترین کار خبرنگاران و رسانه‌ها ساختن تصویر مطلوب است؛ امروز خبرنگاری روایتگری یک رزمنده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از مشهد، سردار محمد نائینی شب گذشته در آیین بزرگداشت خبرنگاران شهید در مشهد گفت: خبرنگاران امروز در جنگ هستند و خبرنگاری امروز روایتگری یک رزمنده است، مهم‌ترین کار خبرنگاران و رسانه‌ها ساختن تصویر مطلوب و اصلاح تصاویر موجود از مجاهدت‌ها و دستاوردهاست.

وی افزود: تراز کار حرفه‌ای شما خبرنگاران باید امروز متناسب با یک جنگ بزرگ رسانه‌ای باشد، مهارت شما باید متناسب با جنگ روایت‌ها، مهارت درست روایت کردن و روایت درست به دست گرفتن باشد که البته کار سختی است.

سردار نائینی با تاکید بر اینکه خبرنگاران ما در این فضایی که پیوسته با حوادث مختلف مواجه هستند، انسان‌های بی‌تفاوتی نیستند، افزود: خبرنگاران باید در دل حوادث روایت امید تولید کنند؛ از دل روایت‌های جعلی باید روایت امید استخراج کنند؛ چراکه در خط مقدم جهاد تبیین و امیدآفرینی قرار دارند.

سخنگوی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ادامه داد: در همین یک سال اخیر فریاد مظلومیت فلسطینی‌ها را خبرنگاران به خوبی منتقل کردند، جبهه فلسطین را در غزه، در کل جهان امتداد دادند؛ 166 شهید خبرنگار دادند. 

وی گفت: میدان‌های مختلف جنگ، جهاد، امنیت، مردم یاری، محرومیت‌زدایی، سیل، زلزله و تمام عرصه‌های مجاهدت، عرصه های جهاد خدمت بدون روایتگران متعهد که عمل مجاهدانه، صادقانه و مومنانه دارند، امکان روایتگری و تصویرسازی ندارد، خبرنگاران ما به فرماندهان ما هم اعتماد به نفس و روحیه می‌دهند.

خبرنگاران به صحنه جنگ عمق می‌دهند

سردار نائینی تصریح کرد: خبرنگاران به صحنه جنگ عمق می‌دهند، رزمنده در میدان با روایت‌های حماسی خبرنگاران احساس نمی‌کند که بدون پشتوانه است. در جنگ شناختی امروز اندیشه انسان‌ها هدف قرار می‌گیرد، هر کس بهتر بتواند تصویر بسازد موفق‌تر است، بنابراین در جنگ روایت‌ها مردم با تصویرها سر و کار دارند تا واقعیت‌های عینی، دشمن هم با بهره‌گیری از علوم روانشناسی و جامعه شناسی تصویرسازی کرده است.

وی تاکید کرد: امروز با رسانه‌های جدید و فناوری‌ها، فاصله‌ها برداشته شده است؛ رسانه و افکار عمومی مولفه قدرت نیست، خود غربی‌ها این را می‌گویند؛ عصر ارتباطات و اطلاعات عصری است که هر نظام سیاسی که بتواند افکار عمومی را خوب مدیریت کند، رسانه‌ها را در اختیار داشته باشد و بتواند تصویرسازی و یادگیری کند، او موفق این صحنه و عرصه است و شما در این عرصه باید با جنگ روایت‌ها، با روایت‌های دروغ و جعلی و تحریف مقابله کنید.

سخنگوی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: هویت یک ملت، عوامل استحکام یک ملت خطرناک‌ترین تهدید است و در جنگ شناختی که بخش اصلی جنگ ترکیبی است، امروز اتفاق می‌افتد. امروز دشمن با بهره‌گیری هوشمندانه اقتضایی از تمام مولفات قدرتش به نام قدرت هوشمند، جنگ ترکیبی همه جانبه ایجاد کرده است؛ جنگ سیاسی اقتصادی فرهنگی شناختی امنیتی رسانه‌ای روانی علمی با ابعاد مختلف امنیتی، و وقتی هم اقدام می‌کند همه ابعاد جنگ را با همدیگر می‌بیند، پیوست‌های مختلفش را از قبل تهیه کرده؛ اینطور نیست که پس از اقدام شروع کند، یک نمونه‌اش شهادت شهید هنیه است؛ جنگ ترکیبی طراحی شده بود و جنگ شناختی آن مهمتر از جنگ امنیتی است.

سردار نائینی افزود: هرچند در جنگ شناختی دشمن شکست خورد، یعنی با موضع به موقع مقام معظم رهبری در پاسخ قاطع عملیات تروریستی رژیم صهیونیستی و واکنش فراگیر نخبگان جهان اسلام و آن تشییع باشکوه و نماز حضرت آقا بر این پیکر و مواضع هوشمندانه حماس و خانواده شهید، تمام محاسبات دشمن در جنگ شناختی در هم ریخت و دشمن پاسخ اولیه خود را گرفت؛ یعنی شکست در جنگ شناختی.

سخنگو و معاون روابط عمومی کل سپاه عنوان کرد: برنده جنگ دارنده موشک‌های مختلف نیست، کسی پیروز است که بهترین روایت اول حوادث را به دست بگیرد. مقام معظم رهبری فرمودند روایت را به دست بگیرید اگر به دست نگیرید، دیگران روایت را به دست خواهند گرفت؛ در جنگ جدید محتوای اصلی تولید روایت است، مهمات یک سلاح جنگ جدید محتوا و روایت است که این روایت با قدرت رسانه پیش می‌رود و دشمن بسیار شبکه‌ای کار می‌کند. اتاق‌های فکر آمریکایی، سرویس‌ها و مراکز اندیشه‌ورز و رسانه‌های غربی با هم‌افزایی در یک انسجام کامل شبکه‌ای عملیات انجام می‌دهند، این‌ عملیات رسانه‌ها بر اساس روایتی است که مراکز اندیشه ورز تولید می‌کند یعنی مراکز اندیشه ورز روایت می‌کنند.

سخنگوی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: جنگ روایت‌ها وقتی جامعه نسبت به داشته‌های خود دچار مشکل شد، بی‌تفاوت می‌شود، بنیان‌های جامعه سست می‌شود، اما جامعه آگاه جامعه‌ای که دارای فهم زیاد است، فریب نمی‌خورد، لذا روایت من و شما در رسانه‌ها باید جذاب، مستند، به موقع، باورپذیر، قابل فهم، صادقانه و متناسب با فهم عمومی جامعه و بهنگام باشد.

سردار نائینی اضافه کرد: امروز عناصر اقتدار محور مقاومت بسیار تعیین کننده است؛ فلسطین و محور مقاومت از زمان شکل‌گیری به خصوص در این بیست و چند سال در هیچ جنگی بازنده نبوده است و شکست دادن محور مقاومت پس از سربلندی در جنگ سوریه و مقابله با داعش کار آسانی نیست، چون مقاومت برای کارهای بزرگ ساخته شده است.

وی خاطرنشان کرد: همه در محور مقاومت یک مسئله مشترک دارند که اخراج آمریکایی‌ها از منطقه و آزادی قدس و بیگانه ستیزی مشترک است. هدف آرمانی همه شکست کامل صهیونیست‌هاست، افکار عمومی جهان هم با فلسطین است، اسرائیل هم امروز دارای انزوای بین‌المللی شده، یعنی رژیم صهیونیستی امروز در مقابل افکار عمومی قرار دارد؛ این تصویرها را رسانه‌ها ساختند، این تصویرها حاصل مجاهدت رسانه‌هاست، رسانه‌ها در بحث فلسطین بسیار خوب کار کردند، دشمن هم از روایات خودش تصویرسازی می‌کند.

سخنگوی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ادامه داد: در دستاوردسازی هم دشمن شکست خورد، در جنگ شناختی نیز شکست خورد، دشمن فکر کرد می‌تواند قدرت جبهه مقاومت را به ویژه جبهه مقاومت فلسطین را تضعیف کند، اما با شهادت شهید هنیه روند قدرت‌یابی و قدرت سازی جبهه مقاومت فلسطین افزایش یافت.

سردرا نائینی گفت: امروز مهم‌ترین کار رسانه‌ها پرداختن به شکست راهبردی رژیم صهیونیستی است، رژیم صهیونیستی موجودیتش به چالش کشیده شده است، امروز دیگر حرفی از ارتش شکست‌ناپذیر وجود ندارد. ملت فلسطین یک ملت آزادی‌خواه، سربلند و مورد حمایت افکار عمومی جهان است. نگاه ما باید به حوادث، نگاه نقطه‌ای و تاکتیکی نباشد بلکه نگاه راهبردی باشد؛ روندها را نگاه کنیم و بدانیم نتیجه جنگ علیه اسرائیل به طور قطعی پیروزی جبهه مقاومت و پیروزی فلسطینی‌هاست، امروز جبهه مقاومت در این جبهه وسیع اجازه تنفس به رژیم صهیونیستی نمی‌دهد.

انتهای پیام/282

نظر شما