شناسهٔ خبر: 68169233 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: فرارو | لینک خبر

ترامپ: اگر من بودم، حمله ۷ اکتبر و جنگ اوکراین رخ نمی‌داد

«من می‌توانستم جنگ در اوکراین را متوقف کنم و هر رئیس‌جمهور باهوشی می‌توانست این کار را انجام دهد. اگر من رئیس‌جمهور بودم، حمله ۷ اکتبر (عملیات فلسطینی طوفان‌الاقصی علیه اراضی اشغالی) اتفاق نمی‌افتاد و جنگ در اوکراین آغاز نمی‌شد. پوتین گفته بود که اگر دوست من هستید، پس از اینکه شما را دشمن بدانم، متنفرم.»

صاحب‌خبر -

«دونالد ترامپ» در مصاحبه با «ایلان ماسک» گفت، جنگ اتمی بزرگترین تهدید برای سیاره زمین است و افزود: «بزرگترین تهدید، گرم شدن زمین نیست، بلکه هشدارهای اتمی هستند.»

به گزارش ایسنا، ترامپ بر روابط رو به رشد بین قدرت‌های هسته‌ای از جمله روسیه، چین و کره‌شمالی تاکید کرد و افزود: «ایالات متحده نمی‌تواند به روسیه و چین اجازه دهد که در زمینه تلاش‌های هسته‌ای همسو شوند.»

در پلتفرم توئیتر، کاندیدای جمهوری‌خواهان در انتخابات ریاست جمهوری نوامبر امسال آمریکا همچنین مدعی شد که «ولادیمیر پوتین» رئیس‌جمهور روسیه یکبار به او گفته بود از اینکه ترامپ را دشمن بداند، متنفر است. وی افزود: «پوتین گفته بود که اگر دوست من هستید، پس از اینکه شما را دشمن بدانم، متنفرم.»

ترامپ بر تلاش‌های خود برای توقف خط لوله «نورد استریم ۲» روسیه تاکید کرد و بار دیگر بر ادعای خود اصرار ورزید که اگر رئیس‌جمهور آمریکا بود، روسیه به اوکراین حمله نمی‌کرد. وی ادامه داد که پوتین را به خوبی می‌شناسد و با او بوده و پوتین به او احترام می‌گذارد.

رئیس‌جمهور سابق آمریکا همچنین ادامه داد، پوتین یک مذاکره‌کننده خوب است.

ترامپ افزود: «من می‌توانستم جنگ در اوکراین را متوقف کنم و هر رئیس‌جمهور باهوشی می‌توانست این کار را انجام دهد. اگر من رئیس‌جمهور بودم، حمله ۷ اکتبر (عملیات فلسطینی طوفان‌الاقصی علیه اراضی اشغالی) اتفاق نمی‌افتاد و جنگ در اوکراین آغاز نمی‌شد.»

دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور سابق آمریکا همچنین کناره‌گیری بایدن از رقابت‌های انتخاباتی و سپردن آن به هریس را «کودتای رئیس‌جمهور ایالات متحده» خواند و خاطرنشان کرد: «هرچه می‌خواهید بگویید اما این یک کودتا بود. این کودتای رئیس‌جمهور ایالات متحده بود.»

ترامپ در ادامه صحبت‌هایش گفت: «وضعیت خاورمیانه می‌تواند به جنگ جهانی سوم منجر شود. اگر من رئیس‌جمهور بودم، اسرائیل مورد حمله قرار نمی‌گرفت. همه منتظرند ایران به اسرائیل حمله کند، اما ایرانی‌ها حمله نمی‌کنند.»

رئیس‌جمهور سابق ایالات متحده در ادامه این مصاحبه افزود، از پیشنهاد ایلان ماسک برای عضویت او در کمیسیون به اصطلاح کارآمدی دولت که به کاهش هزینه‌های فدرال کمک می‌کند، استقبال خواهد کرد. زمانی که ماسک پیشنهاد خدمت در کمیسیون کارآمدی دولتی را داد، ترامپ گفت: «این پیشنهاد را دوست دارم، تو بهترین کارآفرین هستی.»

ماسک از ایده ایجاد یک کمیسیون کارآمدی دولتی که به کاهش هزینه‌های دولت ایالات متحده رسیدگی می‌کند، اشاره و ترامپ با ایده ماسک برای ایجاد چنین کمیسیونی موافقت کرد و افزود، هیچکس در مورد قیمت‌ها مذاکره نمی‌کند و بسیاری از هزینه‌های دولت در حال حاضر به هدر می‌رود.

«ایلان ماسک» کارآفرین میلیاردر آمریکایی عصر دوشنبه در گفت‌وگوی زنده با «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور سابق آمریکا و نامزد جمهوری‌خواهان در انتخابات نوامبر در پلتفرم «ایکس» گفت، برای ایالات متحده ضروری است که رئیس‌جمهور سابق ایالات متحده، کاخ سفید را در انتخابات ۲۰۲۴ دوباره پس بگیرد.

ایلان ماسک در ادامه خطاب به ترامپ گفت: «فکر می‌کنم که شما باید پیروز شوید. شما باید برای کشور در این انتخابات پیروز شوید. این باور راستین من است.»

گفت‌وگوی ماسک با ترامپ بیش از یک میلیون بیننده در پخش رسمی از طریق پلتفرم رسانه اجتماعی ایکس (توئیتر سابق) داشت.

به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، کمپین ۲۰۲۴ «کامالا هریس» معاون «جو بایدن» رئیس جمهور آمریکا نیز در واکنش به این مصاحبه زنده بین مالک توئیتر و ترامپ گفت، ماسک با استفاده از پلتفرم خود تلاش می‌کند دموکراسی را در ایالات متحده کنترل کند.

ایلان ماسک همچنین در بیانیه‌ای اعلام کرد، مصاحبه زنده او با دونالد ترامپ به دلیل حمله گسترده «دی‌داس» (DDOS) مختل شده بود و ابتدای مصاحبه آن‌ها را تحت تاثیر قرار داد. رسانه‌ها در گزارش‌هایی این حمله هکری ادعایی را به عوامل مرتبط با ایران نسبت دادند. پیشتر هم ادعاهای مشابهی مطرح شده بود که تهران با قاطعیت رد کرده است.

نظر شما