شناسهٔ خبر: 68168466 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

در فاصله دو روز مانده به آغاز لیگ؛

همه چیز برای استفاده از VAR آماده است جز تاییدیه فیفا!

فدراسیون فوتبال ایران برای استفاده از سیستم VAR منتظر دریافت تاییدیه نهایی از سوی فیفا است تا لیگ بیست و چهارم را با داور ویدئویی آغاز کند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار مهر، فدراسیون فوتبال پس از طی مسیر بسیار پیچیده برای تأمین دستگاه داور ویدئویی روی اصرار مهدی تاج رئیس مجموعه خود ماند تا VAR را قبل از آغاز بیست و چهارمین دوره رقابت‌های لیگ برتر وارد کشور کرده و در ورزشگاه امام خمینی (ره) شهر اراک نصب کند.

پروژه طاقت فرسایی که یکی از وعده‌های مهدی تاج در دوره جدید ریاستش بر فدراسیون فوتبال بود و بارها مورد نقد منتقدان خود بابت تأخیر در خرید و تجهیز این دستگاه‌ها هم قرار گرفت اما در نهایت او با وجود عدم دریافت بودجه تخصیص یافته از سوی وزارت ورزش به شرکت توسعه و تجهیز ناچار به پرداخت هزینه‌های جاری برای ورود محموله VAR به کشور شد و اینگونه یکی از وعده‌های خود را برآورده کرد.

دستگاه‌های VAR از کشور چین با مجوز مورد تأیید فیفا خریداری شد تا فوتبال کشور از این تکنولوژی برای پایان بخشیدن به بخش قابل توجهی از اعتراض تیم‌ها به تصمیمات داوری بهره مند شود. از این رو کارگروه نصب، تجهیز و راه اندازی VAR طبق الزامات فیفا اقدام به برگزاری بازی شبیه سازی با استفاده از سیستم VAR کرد تا با ارسال مستندات خود مجوز فیفا را برای استفاده از این سیستم در ورزشگاه امام خمینی (ره) شهر اراک دریافت کند.

حالا مدیران فدراسیون فوتبال در فاصله دو روز مانده به آغاز بیست و چهارمین دوره لیگ برتر به طور آنلاین در حال رایزنی با ناظر اجرایی برخط VAR در فیفا هستند تا بتوانند تاییدیه آنها را برای استفاده از این تکنولوژی در بازی پرسپولیس و آلومینیوم اراک بگیرند.

در صورتیکه فیفا تاییدیه استفاده از این سیستم را تا لحظه آغاز سوت مسابقه پرسپولیس و ذوب آهن اصفهان بدهد امکان استفاده از آن نیز وجود دارد در غیر این صورت احتمال برگزاری بازی دو تیم به طور آزمایشی با سیستم داور ویدئویی وجود دارد.

نظر شما