شناسهٔ خبر: 68168133 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

چند شهربازی‌ کرج با تجهیزات بازی غیراستاندارد پلمب شد

در اقدامی پیشگیرانه، شهرداری کرج با هدف حفظ سلامت شهروندان، به ویژه کودکان، اقدام به پلمب شهر‌بازی‌ها و تجهیزات بازی خطرناک در چند پارک کرده است.

صاحب‌خبر -

علیرضا عاقلی رئیس سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهرداری کرج در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در کرج اظهار کرد: در تأمین امنیت و سلامت زندگی، به ویژه کودکان، شهربازی‌ها و تجهیزات بازی غیراستاندارد در پارک‌های کرج پلمب شد.

رئیس سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهرداری کرج گفت: بر اساس بازدیدهای دوره‌ای، مشخص شد که برخی از تجهیزات بازی در پارک‌های ولایت، مهر، دهکده باغستان، خانواده، پامچال، جهان، هامون و سایر مناطق گواهینامه و استانداردهای لازم، برای جلوگیری از حوادث را ندارند.

علیرضا عاقلی تأکید کرد که رعایت نکات ایمنی در وسایل بازی، شرط اصلی فعّالیت آن‌ها است و شهرداری کرج به عنوان فضای سبز شهری، موظف به نظارت بر رعایت این استانداردهاست.

10 شهربازی استان البرز گواهینامه معتبر استاندارد ندارند

وی افزود: تمام تجهیزات تفریحی اعم از شهربازی‌ها، کابل‌راه‌ها و زمین‌های بازی مشمول استانداردهای اجباری هستند و بهره‌برداری از آن‌ها بدون تایید سازمان استاندارد ممنوع است.

رئیس سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری، لزوم رعایت استانداردها را در سه مرحله ساخت، نصب و بهره برداری دانست و گفت: برای اطمینان از ایمنی تجهیزات، همه مراحل باید تحت نظارت دستگاه‌های استاندارد انجام شود.

عاقلی در پایان بیان کرد: شهرداری کرج با اجرای این طرح، نشان داده است که ایمنی به ویژه برای کودکان در اولویت برنامه‌های خود قرار دارد و این اقدام می‌تواند به افزایش اعتماد مردم برای استفاده از فضای سبز شهری و پارک‌ها و شهربازی‌ها کمک کند.

انتهای پیام/

نظر شما