شناسهٔ خبر: 68167645 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: فردا | لینک خبر

هشدار کوبا درباره تداوم تجاوز ائتلاف غربی به یمن

وزیر خارجه کوبا بامداد سه‌شنبه هشدار داد که حملات تجاوزکارانه جنگنده‌های آمریکایی و انگلیسی به خاک یمن، باعث تشدید درگیری در غرب آسیا می‌شود.

صاحب‌خبر -

تداوم حملات جنگنده‌های آمریکایی و انگلیسی به شهرهای مختلف یمن به بهانه تأمین امنیت دریای سرخ، با واکنش تند کوبا همراه شد.

«برونو رودریگز» وزیر امور خارجه کوبا بامداد سه‌شنبه در صفحه شخصی خود در شبکه اجتماعی «ایکس» (توئیتر سابق) نوشت: «ما هشدار می‌دهیم که بمباران شهرهای یمن توسط آمریکا و متحدانش منجر به تشدید درگیری در منطقه می‌شود».

رودریگز در ادامه توضیح داد: «ما تاکید می‌کنیم که راهکار (کاهش تنش در غرب آسیا)، پایان دادن به نسل‌کشی در غزه توسط اسرائیل و تشکیل کشور فلسطینی در مرزهای قبل از ۱۹۶۷ است».

نیروهای مسلح یمن به دنبال تشدید حملات رژیم صهیونیستی به نوار غزه به هیچ کشتی مرتبط با این رژیم و کشتی‌هایی که مقصد آن‌ها فلسطین اشغالی است، اجازه عبور از دریای سرخ و تنگه باب‌المندب را نداده‌اند.

 آمریکا هم در ادامه حمایت‌های خود از تل‌آویو، پس از شدت گرفتن عملیات‌های یمن علیه کشتی‌های صهیونیستی ائتلافی را برای مقابله با نیروهای مسلح یمن تشکیل داده و تاکنون چند بار خاک این کشور را مورد تجاوز نظامی قرار داده است.

 رژیم صهیونیستی از تاریخ ۷ اکتبر ۲۰۲۳ و از زمان آغاز حملات جنایتکارانه به نوار غزه، نزدیک به ۴۰ هزار فلسطینی را به شهادت رسانده و حداقل ۹۲ هزار نفر را نیز مجروح کرده است.

فارس

نظر شما