شناسهٔ خبر: 68164729 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: آریا | لینک خبر

راستینه خبر داد؛

جمع‌بندي کميسيون فرهنگي مجلس درباره وزير پيشنهادي ارشاد به بعد از جلسه دوم با صالحي موکول شد

صاحب‌خبر -
جمع‌بندي کميسيون فرهنگي مجلس درباره وزير پيشنهادي ارشاد به بعد از جلسه دوم با صالحي موکول شد
خبرگزاری آریا - سخنگوی کمیسیون فرهنگی مجلس ضمن تشریح نشست این کمیسیون با وزیر پیشنهادی فرهنگ و ارشاد اسلامی به منظور ارزیابی برنامه‌های وی، از برگزاری یک جلسه تخصصی دیگر با وی در کمیسیون فرهنگی مجلس خبر داد و ابراز امیدواری کرد در آن جلسه تخصصی بتوانیم به جمع‌بندی نهایی درخصوص وزیر پیشنهادی این وزارتخانه برسیم.

احمد راستینه، نماینده مردم شهرکرد و سخنگوی کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی ، در تشریح جلسه این کمیسیون با حضور سید عباس صالحی، وزیر پیشنهادی فرهنگ و ارشاد اسلامی به منظور ارزیابی برنامه‌های وی،عنوان کرد: مسائل مهم و مختلفی از جمله ضرورت تدوین آئین‌نامه‌های اجرای احکام برنامه هفتم توسعه در فصل فرهنگ مورد تأکید اعضای کمیسیون قرار گرفت و خواسته کمیسیون فرهنگی از وزیر پیشنهادی ارائه یک جدول زمان‌بندی برای اجرایی‌سازی احکام برنامه هفتم توسعه بود.
سخنگوی کمیسیون فرهنگی مجلس با بیان اینکه از دیگر موضوعات مورد تأکید کمیسیون در این جلسه بحث ارتقاء شاخص‌های فرهنگی در فرهنگ عمومی کشور بود، اضافه کرد: ضرورت توجه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به حمایت از اهالی فرهنگ و هنر و بیمه اجتماعی فعالان این حوزه براساس قانون برنامه هفتم توسعه نیز از جانب اعضای کمیسیون مورد توجه و تأکید قرار گرفت.
راستینه در بیان دیگر مباحث مطرح شده در این جلسه گفت: در بحث اجرایی‌سازی آئین‌نامه‌ها و ضرورت توجه به تولید آثار فاخر در عرصه‌های مختلف فرهنگی، هنری، خاصه آثار سینمایی و پویانمایی نکاتی توسط اعضای کمیسیون طرح و تأکید شد که وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی درخصوص اصلاح آئین‌نامه‌های تولید و حمایت از آثار فاخر اقدام کند.
وی واگذاری تصدی‌گری تولید محتوا و استفاده وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی از ظرفیت‌های بخش خصوصی با تنظیم‌گری دقیق در عرصه فرهنگی را از دیگر موارد مورد تأکید کمیسیون فرهنگی در این نشست خواند و افزود: به این ترتیب که تنظیم‌گری، راهبری، و هدایت فرهنگی باید توسط وزارت اشاد انجام شود و تولید آثار باید با استفاده از ظرفیت بخش خصوصی مورد توجه قرار بگیرد.
سخنگوی کمیسیون فرهنگی ادامه داد: تأکید به حمایت از صنایع خلاق و همچنین ضرورت حمایت از آثار پویانمایی ملی از دیگر مطالبات نمایندگان کمیسیون بود. همچنین دغدغه‌های نمایندگان در بحث اصلاح شاخص‌های فرهنگ عمومی، ترویج فضایل اخلاقی در جامعه، انجام مسئولیت‌های وزارتخانه براساس مصوبات شورای عالی انقلاب فرهنگی در ترویج فرهنگ عفاف و حجاب به صورت جدی مطرح شد و با توجه به ترک فعل دستگاه‌ها که براساس گزارش کمیسیون فرهنگی در مجلس یازدهم انجام شده بود، تأکید شد وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی باید راهبری ارتقاء فضایل اخلاقی براساس قانون اسلاسی و اجرای مصوبات شورای عالی انقلاب فرهنگی را در دستور کار خود قرار دهد.
راستینه در تشریح دیگر موارد مطرح شده در جلسه کمیسیون فرهنگی با وزیر پیشنهادی فرهنگ و ارشاد اسلامی، گفت: در بحث تداخل مسئولیت‌های وزارتخانه با ساترا درخصوص نظارت بر آثار تولید نمایش خانگی مقرر شد -براساس احکام قانون برنامه هفتم توسعه- به صورت جدی به خط افراض مسئولیت‌ها توجه شود و دستگاه‌ها براساس آئین‌نامه تنظیم‌شده در شورای عالی انقلاب فرهنگی، به وظایف خود عمل کنند.
سخنگوی کمیسیون فرهنگی مجلس در پایان از برگزاری یک جلسه تخصصی دیگر با وزیر پیشنهادی فرهنگ و ارشاد اسلامی در کمیسیون فرهنگی مجلس خبر داد و ابراز امیدواری کرد در آن جلسه تخصصی بتوانیم به جمع‌بندی نهایی درخصوص وزیر پیشنهادی این وزارتخانه برسیم./
پایان پیام

نظر شما