شناسهٔ خبر: 68163126 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: نامه‌نیوز | لینک خبر

گالانت: نتانیاهو به فرصت‌های دستیابی به توافق آسیب می‌زند

وزیر جنگ رژیم صهیونیستی از نخست‌وزیر این رژیم که مانع توافق آتش‌بس می‌شود، انتقاد کرد.

صاحب‌خبر -
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

به گزارش نامه‌نیوز، «یوآو گالانت» وزیر جنگ رژیم صهیونیستی، روز دوشنبه «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر این رژیم را به باد انتقاد گرفت و گفت: «آن‌هایی که بر طبل جنگ می‌کوبند، در اتاق‌های بسته شجاعت نشان نمی‌دهند».

گالانت همچنین گفت سخن گفتن از پیروزی مطلق در جنگ گزافه‌گویی و بی‌معنی است.

او پیشتر نیز نتانیاهو را در تاخیر دستیابی به توافق تبادل اسرا مقصر دانسته بود.

پیشتر هم گالانت در جلسه‌ای خطاب به نتانیاهو گفته بود با شرط‌هایی که تعیین کرده، توافق آتش‌بس و تبادل اسرا وجود نخواهد داشت و هیچ دلیل امنیتی برای ممانعت از توافق آتش‌بس در غزه وجود ندارد.

دفتر نتانیاهو اما بلافاصله به اضهارات گالانت واکنش نشان داد و گفت وقتی گالانت اظهاراتی علیه اسرائیل ایراد می‌کند، به فرصت‌های دستیابی به توافق آتش‌بس و تبادل اسرای غزه لطمه می‌زند.

دفتر نخست‌وزیری رژیم صهیونیستی مدعی شده گالانت باید از حماس و «یحیی السنوار» رئیس دفتر سیاسی این جنبش انتقاد کند که از اعزام هیأت مذاکره‌کننده خودداری می‌کند و تنها مانع پیش روی توافق تبادل اسرا «بوده و هست».

دفتر نتانیاهو با این ادعا که رژیم صهیونیستی تنها یک گزینه پیش رو دارد و آن هم «پیروزی کامل، نابودی حماس و آزادی اسراست»، گفته دستورات نخست وزیر رژیم صهیونیستی برای همه از جمله گالانت الزام‌آور است.

روزنامه یدیعوت آحارونوت هم نوشت نتانیاهو می‌داند که در بحبوحه جنگ غزه، امکان برکناری گالانت وجود ندارد.

توافق تبادل اسرا میان حماس و رژیم صهیونیستی مدتی است که در میان تلاش‌ها بر نتانیاهو جهت موافقت با این توافق در نزدیک‌ترین زمان ممکن تعلیق شده است.

۳۱ ماه مه «جو بایدن» رئیس جمهور آمریکا توافق پیشنهادی آتش‌بس در غزه را اعلام کرد اما مذاکرات از آن زمان تاکنون بی‌نتیجه مانده است.

برچسب‌ها:

نظر شما