شناسهٔ خبر: 68162602 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: آریا | لینک خبر

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی:

کشتي سفينه النجات، کشتي است که تمام افراد را در خود جاي مي‌دهد

صاحب‌خبر -
کشتي سفينه النجات، کشتي است که تمام افراد را در خود جاي مي‌دهد
خبرگزاری آریا - وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: استقبال گسترده مردم از گونه‌های مختلف فکری، سلیقه‌ای، پوششی نشان می‌دهد که کشتی سفینه‌النجات، کشتی است که تمام افراد را در خود جای می‌دهد.

به گزارش خبرگزاری آریا و به نقل از روابط عمومی اداره کل فرهنگی شهرداری تهران، محمدمهدی اسماعیلی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در حاشیه بازدید از دومین رویداد آیینی محرم شهر مطرح کرد: در همان سال های اول شهادت ابا عبدالله این شیوه عزاداری و سوگواری توصیه اکید و جز افصل اعمال بود؛ به همین علت در هر دوره ای مردم تلاش می کنند به بهترین نحوی که می توانند عرض ارادت کنند، مراسم عزاداری و سوگواری را برپا کنند.
وی افزود: در این دوره انقلاب اسلامی این توفیق را تجربه کردیم که به این فناوری اجتماعات عمومی دینی دست یابیم. در گذشته درمناسبت‌های مختلف تنها راهپیمایی و عزاداری داشتیم. امروز این امر را توسعه دادیم و یک سنگر گسترده فرهنکی برای صیانت از جامعه در برابر هجوم‌های فرهنگی ایجاد کردیم. این سنگر امروز مزین به نام حضرت ابا عبدالله الحسین است که مهم‌ترین و اصلی‌ترین سرمایه فرهنگی جامعه ما است. 
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در ادامه با اشاره به اینکه باید از همکاران در حوزه‌های مرتبط اعم از شهرداری، سازمان‌های همکار و تمام بخش‌هایی که بر روی کار آمده‌اند، تشکر کنم، گفت: سالیان است که شاهد چندین نوع از اجتماعات نوین مثل راهپیمایی غدیر، کشتی سفینه النجات و نظایر این‌ها هستیم. مهم‌تر از همه، استقبال گسترده مردم از گونه‌های مختلف فکری، سلیقه‌ای، پوششی نشان می‌دهد که کشتی سفینه النجات، کشتی است که تمام افراد را در خود جای می‌دهد.
وی با اشاره به اینکه نمایشگاه هایی که در آن‌ها کتاب و قران داریم را نیز تشویق می کنیم که نمایشگاه را به صورت خانواده محور برگزار کنند، اظهار داشت: باید به هر بهانه خانواده را در کنار یک دیگر جمع کنیم. کاری که در این رویداد انجام شده و کارهایی که در نظایر این نوع برنامه‌ها است، از حضور فردی افراد جلوگیری می‌کند.
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در پایان گفت: در این رویداد فضا به گونه ای است که فرد علاقه مند است با خانواده حضور پیدا کند. این مهم‌ترین رمز موفقیت و پایداری جامعه ما است. تک تک سلول های جامعه ما مبتنی بر ارزش و احترام به خانواده بنا شده است ارزشی که در دنیای جدید غرب به شدت تعدیل شده است. ما با بهره گیری از نام اباعبدالله و خیمه ابا عبدالله، خانواده ایرانی اسلامی خود را ارتقا می دهیم.
انتهای پیام/

نظر شما