شناسهٔ خبر: 68162061 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

اعتراض پرستاران یزدی به شرایط کاری و حقوقی

جمعی از پرستاران بیمارستان‌های یزد در اعتراض به پرداخت نشدن مطالبات، اضافه‌کار اجباری، پایین بودن حقوق و شیفت‌های کاری سنگین، در مقابل بیمارستان شهید صدوقی دست به تجمع اعتراضی زدند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از یزد، جمعی از پرستاران یزد در بیمارستان شهید صدوقی در اعتراض به شرایط نامطلوب کاری و حقوقی خود تجمع کردند.

این پرستاران به عدم پرداخت مطالباتشان، اضافه‌کار اجباری، پایین بودن حقوق و تعرفه‌ها و همچنین اجرا نشدن قوانین مربوط به مشاغل سخت اعتراض داشتند و نارضایتی خود را نسبت به شیفت‌های طولانی و سختی کار ابراز کردند.

پرستاران حاضر در این تجمع‌ها، خواستار توجه بیشتر مسئولان به شرایط کاری و بهبود وضعیت معیشتی خود شدند؛ به گفته آنان، ادامه این وضعیت برای پرستاران بسیار سخت است.

حسین ابوالحسینی معاون توسعه‌ی مدیریت و منابع انسانی دانشگاه علوم پزشکی یزد در این رابطه اظهار داشت: بر اساس اختیارات و منابعی که داشتیم سعی کردیم بخشی از مطالبات را انجام دهیم، اما برخی درخواست‌ها خارج از اختیارات دانشگاه است و نیاز به مصوبات کشوری دارد.

وی با بیان اینکه این مطالبات باید از طریق وزارت بهداشت، دولت و یا حتی مجلس پیگیری شود، افزود: مطالبات پرستاران را منعکس می‌کنیم تا بتوانیم درخواست‌های آنان را از مجاری قانونی پیگیری کنیم.

ابولحسینی به اقدامات دانشگاه علوم پزشکی یزد در پی درخواست‌های پرستاران اشاره کرد و ادامه داد: پرداخت تعرفه پرستاری را از شهریور سال گذشته به صورت قطعی شروع و از حالت علی الحساب خارج کردیم. ماه‌های ابتدایی سال هم که به صورت علی الحساب پرداخت شده، ما به التفاوت آن حساب و در حال پرداخت می‌باشد که الان سه ماه اول آن پرداخت شده است.

معاون توسعه‌ی مدیریت و منابع انسانی دانشگاه علوم پزشکی یزد با بیان اینکه اصلاح ساعت اضافه کار یک موضوع کشوری است، اظهار داشت: پیگیر هستیم تا بتوانیم مجوز را از سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور گرفته و مبلغ ساعت اضافه کار را افزایش دهیم ولی در عین حال ما مبلغی را به عنوان کمک اضافه کردیم.

ابولحسینی افزود: همچنین قانون بهره وری که مربوط به ساعت موظفی آنهاست را از سال گذشته اعمال کردیم و الان قانون بهره برای آنها به طور کامل اجرا می‌شود.

انتهای پیام/781

نظر شما