شناسهٔ خبر: 68161053 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

هم‌زمان با هفته دفاع مقدس انجام می‌شود؛

افتتاح فاز نخست باغ‌موزه دفاع مقدس در قزوین

قزوین- مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان قزوین گفت: هم‌زمان با هفته دفاع مقدس فاز نخست باغ‌موزه دفاع مقدس در قزوین افتتاح می‌شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار مهر، سرهنگ محمد امیری مقدم پیش از ظهر دوشنبه در جمع اصحاب رسانه استان قزوین با اشاره به ساخت باغ‌موزه دفاع مقدس در قزوین اظهار کرد: ساخت این باغ‌موزه از سال ۹۶ در فضایی به وسعت ۱۷ هکتار آغاز شده است.

وی با بیان اینکه از سال ۹۹ کارفرما به شهرداری قزوین تغییر کرد، افزود: فاز نخست این پروژه در مهرماه و در هفته دفاع مقدس به بهره‌برداری خواهد رسید.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان قزوین ادامه داد: در فاز نخست، ساختمان اداری، سالن جلسات، سالن کتابخانه، مخزن اسناد، محوطه‌سازی و چینش ادوات نظامی در سایت شمالی تکمیل می‌شود.

وی با بیان اینکه سالن آمفی‌تئاتر این مجموعه نیز با ۴۰۰ صندلی در فاز نخست افتتاح می‌شود، تأکید کرد: برای تکمیل فاز نخست بیش از ۱۰۰ میلیارد تومان اعتبار صرف شده است.

امیری مقدم با بیان اینکه موزه و گالری سربسته و اجرای عملیات حفاظ پیرامونی در فاز دوم انجام می‌شود، اضافه کرد: پروژه پس از اتمام به‌صورت هیئت امنایی مدیریت خواهد شد.

وی در پایان از ایجاد سایت جنوبی در فاز سه و چهار خبر داد و یادآور شد: در این فاز بیمارستان صحرایی، سنگرهای اجتماعی و پل معلق در فضایی به وسعت ۵ هکتار ساخته خواهد شد.

نظر شما