شناسهٔ خبر: 68159543 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: فرارو | لینک خبر

از انتخابات امریکا چه خبر؟ / ترند شدن رقص ترامپ در تیک تاک

در اخبارمرتبط با حواشی رقابت انتخاباتی امریکا خبری بود مبنی بر آن که یک مامور سرویس مخفی مجبور به عذرخواهی برای ورود به یک سالن و استفاده از توالت آن در مدت زمان دو ساعت کارزار جمع اوری کمک مالی کامالا هریس شده است.

صاحب‌خبر -

فرارو- در ادامه به حواشی مرتبط با اخبار مربوط به رقابت انتخابات ریاست جمهوری 2024 امریکا خواهیم پرداخت:

تبدیل شدن ایلان ماسک به پخش کننده اطلاعات نادرست و شایعات درباره انتخابات امریکا

به گزارش فرارو، روزنامه "گاردین" در یادداشتی به این موضوع اشاره کرده که "ایلان ماسک" کارآفرین ثروتمند چگونه به عامل پخش اطلاعات نادرست در مورد انتخابات امریکا تبدیل شده است. این روزنامه بریتانیایی اشاره می کند که مالک ایکس (توئیتر) اخیرا در مورد برگه های رای پستی در انتخابات امریکا تردید و شائبه ایجاد کرده و این ادعا را مطرح کرده که رای گیری غیر شهروندی در امریکا به دلیل امکان رای دهی پستی بیداد می کند موضوعی که جمهوری خواهان به طور مکرر علیه دموکرات ها مطرح کرده اند. او در ماه جولادی در ایکس نوشته بود: "دستگاه های رای ‌گیری الکترونیکی و هر چیزی که از طریق پست ارسال می‌ شود بسیار خطرناک است. ما باید برگه های رای کاغذی و رای گیری حضوری را اجباری کنیم".

"گاردین" اشاره می کند این تنها اقدام ماسک برای ایجاد شائبه در مورد انتخابات امریکا نبود. او پیش تر ویدئویی از "کامالا هریس" را منتشر کرد که در آن صدای او توسط هوش مصنوعی خلق شده و این نگرانی را ایجاد کرده بود که آن صدا و کلیپ می تواند برخی افراد را فریب داده و فکر کنند که واقعا صدای هریس بوده است. این در حالیست که ماسک از سازنده آن ویدئو دفاع کرد.

ماسک هم چنین در ماه جاری به نشریه "آتلانتیک" گفته بود که نتایج انتخابات 2024 میلادی را می پذیرد با این شرط که اگر سوالات و شبهاتی در مورد درستی انتخابات وجود داشت باید به درستی بررسی شده نه آن که بی درنگ از دستورکار خارج شود.

ترند شدن رقص ترامپ در تیک تاک

به تازگی رقص ترامپ با آهنگ Y.M.C.A در رسانه اجتماعی تیک تاک ترند شده و بسیاری از هواداران او با تقلید از نحوه رقص اش با این اهنگ می رقصند. این آهنگ تک‌ آهنگی از گروه آمریکایی سبک دیسکو "ویلیج پیپل" است که در سال ۱۹۷۸ میلادی به ‌عنوان تنها تک ‌آهنگ از آلبوم سوم شان به عنوان "گشت زدن" منتشر شد. "وای ام سی ای" در آغاز ۱۹۷۹ میلادی در جایگاه دوم جدول تک‌ آهنگ‌ های ایالات متحده و در همان زمان در جایگاه نخست جدول تک ‌آهنگ‌ های محبوب بریتانیا، استرالیا، اتریش، بلژیک، کانادا، فنلاند، فرانسه، آلمان، ایرلند، ایتالیا، هلند، نیوزلند، سوئد و سوئیس قرار گرفت. این ترانه یکی از حدود چهل تک ‌آهنگی است که ۱۰ میلیون نسخه یا تعدادی بیش تر در جهان فروش داشته‌ اند و موفق ‌ترین ترانه ویلیج پیپل است. وای ام سی ای هنوز هم محبوب است و در رویدادهای ورزشی در ایالات متحده و اروپا پخش می‌ شود. بسیاری از کاربران در خیابان یا پارکینگ و در خانه خود با این آهنگ شبیه ترامپ رقصیده و از خود فیلمبرداری می کنند.

ترامپ ما را ثروتمندتر خواهد کرد اما در مورد اقتصاد به هریس بیش تر اعتماد داریم!

نتیحه یک نظرسنجی تازه نشان می دهد که اکثر رای دندگان امریکایی بر این باورند که در صورت پیروزی ترامپ در انتخابات وضعیت مالی بهتری در مقایسه با پیروزی کامالا هریس خواهند داشت. همزمان اکثریت پاسخ دهندگان گفته اند که به هریس در مورد مسائل اقتصادی اعتماد بیش تری. بر اساس نتیجه نظرسنجی "فایننشال تایمز" حدود 42 درصد از رای دهندگان ثبت نام شده احساس می کنند که اگر ترامپ در نوامبر برنده شود وضعیت "بسیار" یا "تا حدودی" بهتر خواهد بود در حالی که در مورد هریس این میزان 33 درصد بوده است. به طور همزمان هریس در رابطه با اعتماد در حوزه مسائل اقتصادی 42 درصد به 41 درصد نسبت به ترامپ برتری داشت. بر اساس این نظرسنجی در مورد درباره رویارویی امریکا با چین در مسائل تجاری 43 درصد به هریس و 39 درصد به ترامپ اعتماد داشتند. طبق این نظرسنجی 60 درصد از پاسخ دهندگان معتقد بودند که هریس یا باید به طور کامل از برنامه اقتصادی بایدن فاصله بگیرد یا "تغییرات اساسی در آن ایجاد کند".

جو بایدن سرانجام فاش کرد که چگونه نانسی پلوسی او را وادار به کناره گیری از رقابت های انتخاباتی کرد

"جو بایدن" رئیس جمهور امریکا به تازگی در مصاحبه با شبکه خبری "سی بی اس" اعتراف کرد که نگرانی های "نانسی پلوسی" رئیس سابق مجلس نمایندگان امریکا نهایت او را متقاعد به کناره گیری از رقابت انتخاباتی کرد. بایدن در اولین مصاحبه خود پس از پایان کارزار انتخاب مجددش گفت:"تعدادی از همکاران دموکرات ام در مجلس نمایندگان و سنا فکر می کردند که من در رقابت ها به آنان صدمه خواهم زد... من نگران بودم که اگر در رقابت باقی بمانم موضوع این خواهد بود که شما با من مصاحبه می کنید و می گویید که چرا نانسی پلوسی چیزی گفت". بایدن گفت که اگر در عرصه انتخابات باقی می‌ ماند رقابت بسیار نزدیک بود.

پلوسی رئیس پیشین مجلس نمایندگان از جمله کسانی بود که به همراه دیگر رهبران ارشد حزب دموکرات مانند "چاک شومر" رهبر اکثریت سنا و "آدام شیف" نماینده مجلس سنا بایدن را برای کناره‌ گیری تحت فشار قرار داد.

عذرخواهی سرویس مخفی از سالن دار امریکایی

در اخبار مرتبط با حواشی رقابت انتخاباتی امریکا خبری بود مبنی بر آن که یک مامور سرویس مخفی مجبور به عذرخواهی برای ورود به یک سالن و استفاده از توالت آن در مدت زمان دو ساعت کارزار جمع آوری کمک مالی کامالا هریس شده است. "آلیسیا پاورز" مالک آن سالن در ماساچوست گفته که پس از ورود بدون اجازه آن مامور احساس می کند به حریم او تجاوز شده است. فیلم مربوط به دوربین امنیتی آن محل یک مامور سرویس مخفی را نشان می دهد. مامور پس از پوشاندن دوربین با برداشتن قفل در وارد محل شده و به چندین نفر اجازه داد تا در مدت دو ساعت کارزار هریس از توالت داخل ساختمان استفاده کنند. سرویس مخفی به دلیل این رخداد عذرخواهی است. مالک ساختمان گفته اگر از پیش به او اطلاع داده می شد که ماموران سرویس مخفی باید از امکانات ساختمان اش استفاده کنند در را باز می کرد اما از این که بدون اجازه وارد ساختمان تحت مالکیت او شده اند ناخرسند است. پاورز می گوید: "هر کسی که به دیدن ام می آمد هر که می خواست باشد در را باز می کردم و برایش قهوه درست می کردم و دونات می آورم تا بعدازظهر خوبی برایش رقم زده شود اما آنان جسارت کرده و بدون اجازه وارد شدند".

این موضوع در زمانی رخ داده که سرویس مخفی امریکا به دلیل ناکارامدی در پیشگیری از حادثه تیراندازی اخیر علیه دونالد ترامپ نامزد انتخاباتی جمهوری خواهان در جریان سخرانی انتخاباتی او در معرض انتقادات بسیاری قرار گرفته است.

منبع: دیلی میل، گاردین، یاهونیوز، نیویورک پست

نظر شما