شناسهٔ خبر: 68158100 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

در حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان؛

کمک به افزایش سرمایه صندوق نوآوری مشمول اعتبار مالیاتی می‌شود

مهتاب چابوک

با تصویب هیئت وزیران، کمک به افزایش سرمایه صندوق نوآوری و شکوفایی مشمول اعتبار مالیاتی می‌شود. 

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری مهر صندوق نوآوری و شکوفایی، دکتر محمدصادق خیاطیان، رییس هیئت عامل صندوق نوآوری و شکوفایی ریاست جمهوری با اعلام این خبر افزود: براساس بند ب ماده ۹۹ قانون برنامه هفتم پیشرفت، در راستای تقویت نظام تأمین مالی نوآوری، کمک به افزایش سرمایه صندوق نوآوری و شکوفایی یا سرمایه‌گذاری مشترک با مدیریت صندوق، به عنوان مصادیق جزء (۲) بند «ت» ماده (۱۱) قانون جهش تولید دانش‌بنیان محسوب می‌شود.

وی ادامه داد: برهمین اساس و براساس مصوبه هیات وزیران، کمک به افزایش سرمایه صندوق نوآوری و شکوفایی و یا مشارکت در انجام طرح‌هایی که با مدیریت این صندوق انجام می‌شود، (موضوع ماده ۹۹ برنامه هفتم پیشرفت)، مشمول اعتبار مالیاتی می‌شود.

رییس صندوق نوآوری و شکوفایی اظهار امیدواری کرد که با اجرای این مصوبه، توان حمایتی و سرمایه‌گذاری صندوق نوآوری و شکوفایی با توجه به افزایش تعداد شرکت‌های دانش‌بنیان به ۱۰ هزار شرکت، نسبت به گذشته افزایش یابد و همچون گذشته، دغدغه مالی آخرین نگرانی شرکت‌های دانش‌بنیان ایران باشد.

خیاطیان خاطرنشان کرد: براساس این مصوبه، اعتبار مالیاتی به شرکت‌هایی که این کمک را انجام دهند، در هر سال معادل با کمک انجام‌شده در همان سال مالی با قابلیت انتقال به سنوات آتی، به صورت قطعی اعطا می‌شود و برخلاف مصوبه قبلی نیاز به اجرای طرح خاص و حسابرسی ندارند.

نظر شما