شناسهٔ خبر: 68157135 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: حوزه | لینک خبر

معاون روابط عمومی کل سپاه:

سپاه به‌عنوان یک نهاد مقتدر و مردمی، هدف اصلی عملیات روانی دشمن است

حوزه / نائینی گفت: سپاه به‌عنوان یک نهاد مقتدر و مردمی، هدف اصلی عملیات روانی و اعتبارزدایی در رسانه‌ها و روایت‌سازی‌های منفی است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از مشهد، علی‌محمد نائینی، سخنگو و معاون روابط عمومی کل سپاه، امروز دوشنبه 22 مردادماه، در دوره دانش‌افزایی و توانمندسازی اساتید بسیجی در سالن همایش های مجتمع فرهنگی امامت با بیان اینکه حدود دوازده مدل و الگوی مختلف برای مقابله با جمهوری اسلامی در مراکز فکری و اندیشه‌ورز غربی وجود دارد اظهار داشت: نظریه های تهدید ذاتی، رفتاری، حکمرانی و نهادهای اصلی در مورد ریشه تهدید جمهوری اسلامی از جمله این نظریه ها است.

وی با بیان اینکه ایران در حال جنگ ترکیبی با دشمن است، اضافه کرد: دشمن از تمام مولفه‌های قدرت به‌طور هوشمندانه استفاده می‌کند؛ اتاق‌های فکر و سرویس‌های امنیتی دشمن به‌طور فعال در حال تولید روایت‌ها و محصولات رسانه‌ای است.

وی خاطر نشان کرد: مراکز فکری غربی خودشان اعتراف می کنند که علی رغم سرمایه‌گذاری‌های مختلف، ایران به پیشرفت و بالندگی خود ادامه می‌دهد و این در حالی است که رسانه‌های معارض تصویر ایران را کشوری منزوی، بی‌ثبات و گرفتار فساد معرفی می‌کنند.

سخنگو و معاون روابط عمومی کل سپاه در ادامه به عملکرد سپاه در عرصه های مختلف اشاره کرد و افزود: در عرصه های اجتماعی، فرهنگی، و اقتصادی قانونی موفق بوده است، در این جنگ شناختی، فاصله میان تصویر مطلوب از سپاه و تصویر فعلی بسیار زیاد است.

وی با بیان اینکه علی رغم تلاش‌های دشمن، جمهوری اسلامی ایران همچنان به مسیر پیشرفت و نوآوری ادامه می‌دهد، تصریح کرد: رهبر معظم انقلاب اسلامی تأکید می کنند برای ساختن تصویر واقعی از سپاه، نیاز است که نقش‌آفرینی‌های سپاه در حوزه‌های مختلف اجتماعی و خدماتی به‌درستی و با عبارات فاخر و شفاف تبیین شود.

نایینی استفاده مؤثر از فناوری‌های جدید و رسانه‌ها در جهت ارتقاء تصویر سپاه لازم بیان کرد و گفت: در جنگ شناختی و روایت‌پردازی اهمیت بیشتری یافته است که به‌طور جدی مورد توجه قرار گیرد؛ زیرا سپاه به‌عنوان یک نهاد مقتدر و مردمی، هدف اصلی عملیات روانی و اعتبارزدایی در رسانه‌ها و روایت‌سازی‌های منفی است.

وی خاطر نشان کرد: ترور اخیر بخشی از یک عملیات ترکیبی بوده که شامل اقدامات امنیتی و جنگ شناختی است و هدف آن دامن زدن به فتنه‌ها و تضعیف امنیت کشور بوده است.

سخنگو و معاون روابط عمومی کل سپاه توضیح داد: سپاه به‌عنوان یک نهاد مقتدر و مردمی، هدف اصلی عملیات روانی و اعتبارزدایی در رسانه‌ها و روایت‌سازی‌های منفی است.

وی با بیان اینکه سپاه دغدغه‌هایی مانند کارآمدی، مشارکت و امنیت را دنبال می‌کند و نتوانسته است تصویری صحیح از این دغدغه‌ها تولید کند، یادآور شد: برای مقابله با این چالش‌ها، ضروری است که روایت‌های صادقانه و معتبر درباره فعالیت‌های سپاه و نقش آن در جبهه مقاومت به‌درستی منتشر شود.

نظر شما