شناسهٔ خبر: 68156948 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: آریا | لینک خبر

پنتاگون دستور اعزام زیردریایی هسته‌ای و ناوهواپیمابرلینکلن را به منطقه غرب آسیا صادر کرد

صاحب‌خبر -
پنتاگون دستور اعزام زیردریایی هسته‌ای و ناوهواپیمابرلینکلن را به منطقه غرب آسیا صادر کرد
خبرگزاری آریا - درحالی که گستره تشدید تنش نظامی کل منطقه غرب آسیا را در شرایط حملات تجاوزکارانه مداوم رژیم صهیونیستی به باریکه غزه تهدید می کند؛ وزارت دفاع آمریکا پنتاگون اعلام کرد، دستور استقرار یک زیردریایی اتمی با موشک هدایت‌شونده و ناوهواپیمابر لینکلن در منطقه را صادر کرده است.

به گزارش عربی 21، وزارت دفاع آمریکا طی بیانیه‌ای که درپی تماس تلفنی لوید آستین، با یوآو گالانت، وزیر جنگ رژیم صهیونیستی که دیروز (یکشنبه) صورت گرفت، افزود: پنتاگون روز یکشنبه دستور استقرار زیردریایی اتمی با موشک هدایت‌شونده «یو اس اس جورجیا» وهمچنین دستور تسریع در اعزام ناوگروه هواپیمابر آبراهام لینکلن و گروه ناوهای جنگی بزرگ همراه آن را به منطقه صادر کرد.
در این بیانیه همچنین ایالات متحده آمریکا اذعان کرد: ژنرال لوید آستین وزیر دفاع آمریکا، بر تعهد واشنگتن به برداشتن هر گام ممکن برای دفاع از منافع رژیم صهیونیستی تاکید و به تقویت موقعیت و توانایی‌های نظامی آمریکا در سراسر منطقه غرب آسیا با توجه به تشدید گستره تنش‌های منطقه‌ای اشاره کرد.
این درحالیست که ارتش آمریکا پیشتر گفته بود در راستای حفظ وحمایت از منافع رژیم صهیونیستی؛جنگنده‌ها و ناوهای نیروی دریایی بیشتری را در منطقه مستقر خواهد کرد.
لازم به ذکر است که برآورد های اطلاعاتی مشترک آمریکا و رژیم صهیونیستی، قصد ایران از حمله تلافی جویانه به رژیم صهیونیستی در واکنش به ترور شهید اسماعیل هنیه در تهران، را قریب‌الوقوع دانسته،که این گفته به خودی خود سطح تنش را در منطقه غرب آسیا افزایش داده است.

نظر شما