شناسهٔ خبر: 68156502 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

بررسی برنامه‌ وزرای پیشنهادی ارتباطات وعلوم درکمیسیون فرهنگی

سخنگوی کمیسیون فرهنگی مجلس با اشاره به حضور وزیر پیشنهادی ارتباطات و فناوری اطلاعات در این کمیسیون به منظور ارائه برنامه‌ها و رویکردهای وزارتی خود، اهم موضوعات و مطالباتی که در این جلسه رد و بدل شد را به اختصار بیان کرد.

صاحب‌خبر -

احمد راستینه سخنگوی کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری تسنیم، ضمن اشاره به آغاز بررسی برنامه‌های وزرای پیشنهادی دولت در کمیسیون‌های تخصصی مجلس از صبح امروز، گفت: طبق برنامه، ستار هاشمی، وزیر پیشنهادی ارتباطات و فناوری اطلاعات در اولین جلسه امروز کمیسیون فرهنگی حضور پیدا کرد، در موضوعات مهمی در کمیسیون تبادل نظر شد و برنامه‌های وزیر پیشنهادی درخصوص این موضوعات مورد مطالبه قرار گرفت.

وی با بیان اینکه در این جلسه نمایندگان دغدغه‌های خود درباره ضرورت توسعه صنعت فضایی کشور براساس احکام قانون برنامه هفتم توسعه را ارائه دادند، اضافه کرد: همچنین مواردی درخصوص ضرورت حرکت وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات به سمت ایجاد یک سیستم عامل در موتور جست‌وجوگر ملی برای پیشبرد برنامه‌های شبکه ملی اطلاعات و ضرورت حرکت به سمت ایجاد اینترنت پاک کودکان برای حفظ نسل نو و مدیریت فرهنگی نسل نوجوان کشور مطرح شد و وزیر پیشنهادی برنامه‌های خود در این خصوص را ارائه داد.

راستینه با اشاره به ارائه دغدغه‌های نمایندگان کمیسیون فرهنگی درخصوص مدیریت هوشمند محتوا و راهکار فنی برای حفظ حقوق کاربران فضای مجازی در این نشست، افزود: توسعه اقتصاد دیجیتال و برنامه‌های وزیر پیشنهادی ارتباطات در این حوزه از دیگر مواردی بود که در این جلسه بحث و گفت‌وگو شد. همچنین درخصوص چگونگی برخورد با تخلفات سکوهای داخلی و خارجی و چگونگی حفظ استقلال هویتی و تمدنی در تقابل گفتمانی و هویتی غرب، دغدغه‌های بسیار جدی مطرح شد.

سخنگوی کمیسیون فرهنگی مجلس، ضرورت تعیین تکلیف خرید و فروش فیلترشکن‌ها و رسیدن به یک برنامه نظارتی جامع برای مدیریت هوشمند در فضای مجازی و تولید محتواها را از دیگر مباحث جدی مطرح شده در جلسه بررسی برنامه‌های وزیر پیشنهادی ارتباطات در کمیسیون فرهنگی اعلام کرد و گفت: در این جلسه همچنین درخصوص ضرورت تمرکز بر تکمیل شبکه ملی اطلاعات براساس برنامه زمانبندی قانون برنامه هفتم توسعه مباحثی به صورت دقیق ارائه شد.

راستینه ضرورت تنظیم‌گری کارآمد در فضای مجازی را از دیگر موضوعاتی خواند که در این جلسه نکاتی درخصوص آن ارائه شد و افزود: همچنین برنامه‌های جامع برای افزایش کیفیت و سرعت اینترنت به بحث و گفت‌وگو گذاشته شد و تمرکز بر ارائه برش سالانه در تحقق احکام برنامه هفتم توسعه مطالبه جدی نمایندگان کمیسیون فرهنگی از وزیر پیشنهادی ارتباطات و فناوری اطلاعات بود.

سخنگوی کمیسیون فرهنگی مجلس در تشریح جلسه بررسی برنامه‌های حسین سیمایی‌صراف، وزیر پیشنهادی علوم در دومین جلسه امروز این کمیسیون هم عنوان کرد: در ابتدای این جلسه وزیر پیشنهادی به اختصار برنامه‌های خود را ارائه و معرفی کرد و در ادامه نمایندگان اهم مطالبات حوزه فرهنگ از وزارت علوم را طرح و نظر و برنامه سیمایی‌صراف در این حوزه‌ها را جویا شدند.

راستینه، ضرورت حفاظت از حقوق آزمون‌دهندگان و مقابله با تقلّب و ارائه زمان‌بندی اجرایی‌سازی اسلامی شدن دانشگاه‌ها را از جمله مسائل مهم طرح و بحث شده در این جلسه خواند و گفت: همچنین نمایندگان کمیسیون فرهنگی بر ضرورت ارائه برنامه زمان‌بندی در اجرایی‌سازی مهندسی فرهنگی توسط وزیر علوم تأکید کردند.

وی ضرورت توجه به مرّ قانون در بحث برخورد با تخلفات را از دیگر مطالب مورد مطالبه نمایندگان کمیسیون فرهنگی از وزیر پیشنهادی علوم خواند و گفت: تأکید نمایندگان بر این بود که نباید افرادی که صلاحیت آنها براساس قانون رد شده، براساس فرایند سیاسی مجدد به دانشگاه‌ بازگرداند.

سخنگوی کمیسیون اجتماعی مجلس گفت: توجه به علوم انسانی و نقش این علوم در حل مسائل مهم دانشگاه‌ و جامعه و توسعه پارک‌های علم و فناوری و حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان  و رفع موانع تجاری‌سازی محصولات دانش‌بنیان از دیگر مسائل و دغدغه‌های مهم نمایندگان کمیسیون فرهنگی بود که در این جلسه طرح و نکاتی درخصوص آن بیان شد.

راستینه ضرورت اجرایی‌سازی مصوبات شورای عالی انقلاب فرهنگی درخصوص ترویج فرهنگ عفاف و حجاب را از دیگر مطالبات حوزه فرهنگ از وزارت علوم آینده خواند که در جلسه بررسی برنامه‌های وزیر پیشنهادی علوم در کمیسیون فرهنگی مجلس طرح شد و سیمایی‌صراف توضیحاتی در این خصوص ارائه کرد.

انتهای پیام/

برچسب‌ها:

نظر شما