شناسهٔ خبر: 68155975 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

اعلام اسامی راه‌یافتگان به بخش «نمایش صحنه» جشنواره کانون

فریبرز دارایی

اسامی راه‌یافتگان به مرحله پایانی بخش «نمایش صحنه» نوزدهمین جشنواره هنرهای نمایشی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان اعلام شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، نوزدهمین جشنواره هنرهای نمایشی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در بخش «نمایش صحنه» در ۲۹ استان برگزار شد.

بخش استانی این جشنواره توانست ۵۱۰ نمایش تولید شده را اجرا و از این میان ۸۸ نمایش را برای مرحله بازبینی کشوری ارسال کند.

در مرحله‌ بازبینی هیئت انتخاب شامل حسن دادشکر، سعید زین‌العابدین، غزاله مرصوصی و فاطمه میرمحمدصادقی آثار را بازبینی و انتخاب کردند.

در ادامه ۲۷ نمایش برای داوران مرحله‌ اولیه ارسال شد که از آن میان ۱۵ نمایش به مرحله کشوری راه پیدا کرد و ۳ نمایش به دلیل توجه به نمایش ایرانی و نمایش خیابانی مورد قدردانی قرار گرفت.

داوری مرحله اولیه این جشنواره را امیر مشهدی‌عباس نویسنده و کارگردان تئاتر، حسن دادشکر پیش‌کسوت تئاتر کودک و نوجوان و زهرا صبری نویسنده، کارگردان و بازیگر تئاتر بر عهده داشتند.

بر اساس این خبر، این ۱۸ گروه فرصت دارند دست‌کم ۵ اجرای عمومی در استان خود داشته باشند و در شهریور در آیین پایانی این جشنواره با هم به رقابت بپردازند.

اسامی راه‌یافتگان به مرحله پایانی بخش نمایش صحنه نوزدهمین جشنواره هنرهای نمایشی عبارت است از:

زهرا محیطی از استان اردبیل با نمایش «کدو قلقله زن»، زهرا نوری از استان تهران با نمایش «تاریخ از سمت تاریک»، ملوک افشاری از استان چهارمحال و بختیاری با نمایش «آوازی برای وطن»، حلیمه صفوی از استان خراسان جنوبی با نمایش «قنات شیرین»، فرهاد ابوالفضلی از استان زنجان با نمایش «شاهزاده خانم زشت»، کوثر ثمره میری از استان سیستان و بلوچستان با نمایش «خرما بزی»، فاطمه فارسی از استان قزوین با نمایش «آن بالا، این پایین»، زهرا برجی از استان قزوین با نمایش «چی شد، چطور شد»، فائزه مرزبان از استان قم با نمایش «قول میدم بزرگ نشم»، موسی هدایتی از استان کردستان با نمایش «یاسا پلکه سوورانه».

همچنین محسن میرزایی از استان کرمان با نمایش «محاکمه گرگ بدجنس مهربان»، رحمت غلامی از استان کرمانشاه با نمایش «روژا دلینا باش»، سمانه قضائیان از استان مازندران با نمایش «جادوی سیاه»، سارا وفا از استان مرکزی با نمایش «زمین»، مهری فربدزاده از استان مرکزی با نمایش «خورشید خانم کجایی»، درسا نکویی از استان خراسان رضوی با نمایش «بانو گشسب»، رومینا خواجه‌نژاد از استان خراسان رضوی با نمایش «خواستگاری» و احسان رضوانی از استان کرمان با نمایش «کودکان خیابان» از برگزیدگان این مرحله هستند.

نوزدهمین جشنواره هنرهای نمایشی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان شهریور ۱۴۰۳ در تهران برگزار می‌شود.

نظر شما