شناسهٔ خبر: 68155346 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

معطلی موکب‌های اربعینی برای خروج بار و تجهیزات از مرز

مسؤل ستاد مردمی اربعین در مرز مهران گفت: موکب‌هایی که از ایران به عراق می‌روند برای خروج بار و تجهیزات خود در مرز عراق، معطل می‌شوند که این مساله نیاز به همکاری بیشتر طرف عراقی دارد.

صاحب‌خبر -

عمران ملکی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم، بیان کرد: خوشبختانه دولت در زمینه ایجاد زیرساخت‌ها برای پیاده‌روی اربعین اقدامات مؤثری انجام داده، وضعیت جاده‌ها نسبت به سالهای قبل خیلی بهتر شده و از نظر حمل و نقل و دسترسی به پایانه مرزی پیشرفت قابل توجهی داشته‌ایم.

وی با بیان اینکه در حال حاضر بستر مناسبی برای خدمت‌رسانی به زائران فراهم شده است، افزود: در مرز مهران 97 گیت برای خروج زائران داریم که این تعداد، کافی است و پاسخگوی نیاز زائران است اما در عراق، تعداد گیت‌ها کمتر است.

مسؤل ستاد مردمی اربعین در مرز مهران با بیان اینکه 60 درصد زائران اربعین، مرز مهران را برای ورود و خروج انتخاب می‌کنند، عنوان کرد: اگر امکانات و تدارکات لازم فراهم شود می‌توانیم پذیرای زوار بیشتری هم باشیم، کمااینکه امسال میزان استقبال زائران از مرز مهران 20 درصد بیشتر شده است.

وی خاطرنشان کرد: در ایلام چنان امنیتی برقرار است که برخی از زوار اربعین، بدون اینکه خودروی خود را به پارکینگ ببرند آن را در سطح شهر پارک می‌کنند و پس از بازگشت از زیارت، خودروی خود را سالم تحویل می‌گیرند؛ بدون اینکه خسارتی به آن وارد شده باشد یا مورد سرقت واقع شود.

ملکی در پاسخ به سؤالی مبنی‌بر اینکه: در گذشته اینگونه بود که گاهی اتوبوس‌ها مسافران را 10 کیلومتر مانده به مرز پیاده می‌کردند و باعث سرگردانی زائران می‌شدند، آیا هنوز چنین شرایطی برقرار است؟، گفت: خیر اینگونه نیست، این شرایط مربوط به گذشته است و الان مسافران دقیقاً در «میدان اربعین» که جنب پایانه مرزی است پیاده می‌شوند.

وی بیان کرد: برخی موکب‌ها دغدغه‌ها و انتظاراتی دارند که باید رفع شود تا بتوانند خدمات بهتری به زائران ارائه دهند؛ مثلا جانمایی موکب‌ها به گونه‌ای است که تناسبی با مسیرهای تردد زوار ندارد، درحالی‌که باید موکب‌ها عمدتاً در نزدیکی پایانه مرزی مستقر باشند.

مسؤل ستاد مردمی اربعین در مرز مهران ادامه داد: گاهی موکب‌ها غذایی برای زائران تدارک می‌بینند و قصد دارند آن را به کانون تجمع زوار برسانند، اما به دلیل مسافت زیاد، برای تردد با مشکل مواجه می‌شوند، همچنین موکب‌هایی که از ایران به عراق می‌روند برای خروج بار و تجهیزات خود در مرز عراق، معطل می‌شوند و این مساله به همکاری بیشتر طرف عراقی نیاز دارد.

وی بیان کرد: در ایران حدود سه تا پنج ثانیه طول می‌کشد که یک گذرنامه تأیید شود و مهر خروج بخورد، در حالی‌که این روال در عراق بین پنج تا شش دقیقه زمان‌ می‌برد که این ممکن است کمی معطلی یا ازدحام ایجاد کند؛ بنابراین لازم است هماهنگی‌های بین دو کشور افزایش پیدا کند تا فرایند خدمات رسانی به زائران تسهیل شود.

ملکی با بیان اینکه خدمات‌دهی موکب‌ها در سطح شهر به بهترین شکل ممکن انجام می‌شود، گفت: مردم ایلام مشتاقانه منتظر استقبال از زائران هستند و هر سال بهتر از سال قبل برای پذیرایی از عاشقان اباعبدالله آماده می‌شوند.

انتهای پیام/

برچسب‌ها:

نظر شما