شناسهٔ خبر: 68154788 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

استقرار سه بیمارستان صحرایی در مرز مهران

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی ایلام از استقرار سه بیمارستان صحرایی در مرز مهران خبر داد.

صاحب‌خبر -

 دکتر هدایت حیدری‌زاده در گفت و گو با خبرگزاری تسنیم از ایلام بیان کرد: تمام تمهیدات لازم در حیطه‌های مختلف بهداشت، درمان، فوریت‌های پزشکی، غذا و دارو و توسعه صورت گرفته است و امیدواریم بتوانیم خادمان خوبی برای زائران کنگره عظیم اربعین حسینی در حوزه سلامت باشیم.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی ایلام با بیان اینکه بیمارستان صحرایی تامین اجتماعی در پایانه برکت مستقر شده است، گفت: فردا نیز بیمارستان صحرایی ارتش و سپاه در میدان اربعین  و پایانه مرزی مهران مستقر می شوند.

وی افزود: انتظار داریم از تجهیزات و امکانات ایجاد شده به بهترین نحو ممکن بهره گرفته شود و از آن‌ها به خوبی مراقبت شود تا در سال‌های آتی نیز بتوان از آن‌ها استفاده کرد.

رئیس دانشگاه علوم‌پزشکی ایلام تصریح کرد: نیروهای مورد نیاز باید فراهم شود و پزشکان در هر شیفت در مرکز فوریت‌های پزشکی شهید قاسم سلیمانی در پایانه مرزی مهران حضور فعال داشته باشند.

حیدری‌زاده ادامه داد: پرسنل HIS و پذیرش به تعداد مورد نیاز باید در مرکز فوریت‌های پزشکی شیفت‌بندی شوند، زیرا مدیریت این مسئله اهمیت فراوانی دارد.

وی خاطرنشان کرد: شرایط تغذیه از لحاظ بهداشت، کیفیت و کمیت دارای اهمیت بسیار زیادی است و کارشناسان بهداشت و تغذیه باید هر روز تعامل و نظارت داشته باشد‌.

مراجعه بیش از 12 هزار نفر به اورژانس 

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی ایلام عملکرد و خدمات ارائه شده این دانشگاه به زائران اربعین حسینی، از ابتدای تردد زائران اربعین حسینی تاکنون، گفت: در این بازه زمانی تعداد 12 هزار و 348 نفر به اورژانس مراجعه و از این تعداد 11 هزار و 460 نفر پس از دریافت خدمات اولیه، به صورت سرپایی ترخیص شده‌اند و همچنین 483 نفر در بخش‌های اورژانس، 323 نفر در بخش‌های عمومی و 23 نفر نیز در بخش‌های ویژه بستری شده‌اند و 75 مورد عمل جراحی در مراکز درمانی انجام شده است.

وی با اعلام این که در حوزه فوریت‌های پزشکی، تعداد کل خدمات ارائه شده 940 مورد است، افزود: 1496 تماس با فوریت‌های پزشکی گرفته شده، یک فراخوان بالگرد داشته‌ایم و همچنین 87 نفر در حوادث ترافیکی و 853 نفر در حوادث غیرترافیکی مصدوم شده‌اند‌ و علاوه بر آن تعداد اعزام آمبولانس‌ها 349 مورد بوده و 95 نفر نیز به مرکز فوریت‌های پزشکی مراجعه حضوری کرده‌اند.

حیدری‌زاده با اشاره به خدمات بهداشتی ارائه شده در این ایام، تصریح کرد: 1285 مورد بازدید از اماکن عمومی، موکب‌ها و مواد غذایی و 29 مورد نمونه‌برداری اولیه و مواد غذایی صورت گرفته و همچنین 591 کیلوگرم مواد غذایی فاسد، معدوم شده است.

سرپرست دانشگاه با بیان این که در حوزه غذا و دارو نیز تعداد نسخ سرپایی بیماران 11 هزار و 626 مورد بوده‌ است، گفت: نسخ بستری 985 مورد، تعداد موارد نظارت و بازرسی 27 مورد و تعداد پاسخگویی به سوالات و مسائل دارویی 47 مورد بوده است.

به گزارش تسنیم، مرز مهران اصلی‌ترین کانون تردد زائران اربعین حسینی و عتبات عالیات در طول سال است.

اربعین سال گذشته بیش از سه میلیون و 600 هزار تردد در مرز بین المللی مهران ثبت شدو پیش‌بینی می‌شود در اربعین سال جاری بیش از 60 درصد زائران اربعین از مرز مهران تردد کنند.

انتهای پیام/180/

 

نظر شما