شناسهٔ خبر: 68153859 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه دنیای‌اقتصاد | لینک خبر

باد شدید این شهر را درنوردید

ایرنا : محسن حیدری روز دوشنبه اظهار کرد: گردوغبار حاصل از وزش توفان، شعاع دید افقی را به یک‌هزار و ۵۰۰ متر کاهش داد.

صاحب‌خبر -

مدیرکل هواشناسی سیستان و بلوچستان گفت: وزش باد شدید تا بیشینه ۱۰۱ کیلومتر بر ساعت بامداد امروز دوشنبه زابل را درنوردید.

وی ادامه داد: در شهرستان زهک بیشینه سرعت باد به ۷۵ کیلومتر بر ساعت رسید و دید افقی را در ایستگاه هواشناسی تا یک‌هزار و ۵۰۰ متر کاهش داد.

مدیرکل هواشناسی سیستان و بلوچستان تصریح کرد: غبار حاصل از توفان منطقه سیستان دید افقی را در ایستگاه فرودگاهی زاهدان به ۲ هزار و ۵۰۰متر، سراوان پنج هزار متر و نصرت آباد ۶ هزار متر کاهش داد.

خبر مرتبط
خبر مهم هواشناسی درباره بارش‌های پاییز/بارندگی‌ها از چه ماهی آغاز می‌شود؟

رییس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوای سازمان هواشناسی گفت: بارش های کمتر از نرمال در اغلب مناطق کشور در پاییز امسال پیش‌بینی می‌شود، با این حال آنچه در روزهای گذشته در برخی رسانه ها و فضای مجازی به عنوان «پیش بینی پاییز سخت با خشکسالی شدید و وسیع» عنوان شده، بیشتر یک مطلب ژورنالیستی بود که با آب و تاب فراوان به آن پرداخته شد.

وی بیان کرد: روزهای دوشنبه و سه شنبه از شدت باد و گرد و خاک کاسته شده و مجدد از چهارشنبه تا پایان هفته در شمال سیستان و بلوچستان وزش باد شدید و گرد و خاک خواهیم داشت.

حیدری به شهروندان توصیه کرد که از تردد غیر ضروری بیماران تنفسی، افراد سالخورده و کودکان، در زمان غبار آلود شدن هوا خودداری و احتیاط در ترددهای جاده‌ای و محافظت از گلخانه‌ها و محصولات انجام شود.

 

برچسب‌ها:

نظر شما