شناسهٔ خبر: 68152598 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: حوزه | لینک خبر

چند خبر اربعینی از آذربایجان غربی

حوزه/ آذربایجان غربی از مرز بازرگان تا تمرچین میزبان زوار ایرانی و خارجی است و برای سهولت تردد زوار از مرزهای استان تمام تدابیر لازم جهت ارائه حداکثر خدمات در نظر گرفته شده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از ارومیه، نشست هم‌اندیشی و هماهنگی برنامه‌های اربعین حسینی(ع) و استقبال از زائرین، با حضور روحی دبیر ستاد اربعین شهرستان نقده، ملکی معاون شهردار و جمعی از مسئولین واحدهای مرتبط شهرداری نقده برگزار شد و در این جلسه مجموعه اقدامات انجام شده در راستای استقبال از زائرین مورد بررسی قرار گرفت، همچنین در خصوص نحوه خدمات رسانی مطلوب به مواکب مستقر در مسیر تردد زائرین و فضاسازی شهری هماهنگی‌های لازم به عمل آمد و تصمیمات مقتضی در خصوص اقدامات پیش رو اتخاذ گردید.

تردد زوار خارجی از مرز بازرگان

چند خبر اربعینی از آذربایجان غربی

زوار کشورهای ترکیه، گرجستان، آذربایجان و کشورهای حوزه قفقاز برای تردد به کشور عراق، ایران اسلامی را انتخاب کرده‌اند و از مرز بین المللی بازرگان وارد ایران شده و از شهرهای ماکو، خوی، سلماس، ارومیه و نقده گذر کرده و به مرز تمرچین می‌رسند، ضمن اینکه دو موکب شهید باکری و شهید حجت رضایی در مرز بازرگان مستقر شده و آماده ارائه خدمات رفاهی و فرهنگی به زوار اربعین کشورهای حوزه قفقاز هستند و در طول مسیر نیز مواکب از سوی مردم شهرستان‌های خوی، سلماس، ارومیه و نقده ایجاد شده و در حال خدمات رسانی به زواری هستند که از این مسیرها تردد دارند.

فعالیت موکب میهمانان کوچک امام حسین(ع) در تمرچین آغاز شد

چند خبر اربعینی از آذربایجان غربی

زهرا آبسوران مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان آذربایجان غربی گفت: موکب فرهنگی «میهمانان کوچک امام حسین(ع)» در مرز تمرچین پیرانشهر آماده استقبال از زائران اباعبدالله الحسین(ع) در ایام اربعین می‌باشد.

وی افزود: برای این موکب برنامه‌های فرهنگی و هنری تدارک دیده شده که روخوانی کتاب، ساخت کاردستی، چاپ دستی روی سربند بچه‌ها، ارائه قاب عکس یادگاری نماد محرم و همچنین دست سازه‌های کودکان از جمله آنان است.

بهسازی و مسیرگشایی جاده دوم مسیر دسترسی پیرانشهر به تمرچین

چند خبر اربعینی از آذربایجان غربی

رسول عطایی سرپرست اداره کل راه و شهرسازی آذربایجان‌غربی نیز در بازدید از پروژه‌های تسهیل تردد زائران اربعین حسینی(ع) ابراز کرد: در راستای مدیریت پدافند غیرعامل و مقابله با حوادث غیر مترقبه احتمالی و جهت تردد اضطراری جاده دوم دسترسی پیرانشهر به تمرچین احداث و مسیر گشایی می‌شود.

وی تصریح کرد: براساس مطالعات فنی انجام شده و در راستای مصوبات سفر استاندار آذربایجان‌غربی به پیرانشهر، این مسیر به طول ۷/۵ کیلومتر از روستای کاسوره ده به تمرچین مسیر گشایی شده که طبق پیش‌بینی های انجام شده حداکثر تا هفته جاری به بهره برداری می‌رسد.

پروازهای اربعین ارومیه-نجف از ۳۰ مردادماه آغاز می‌شود

محمد علی نائل قراملکی مدیرکل فرودگاه‌های آذربایجان غربی خاطرنشان کرد: پروازهای فوق‌العاده به مناسبت اربعین حسینی در مسیر ارومیه به نجف و بالعکس از روز سه شنبه ۳۰ مرداد ماه سال جاری برقرار می‌شود و دو پرواز فوق العاده به صورت رفت و برگشت در مسیرهای نجف اشرف برای جابه‌جایی زائران اربعین حسینی انجام خواهد شد.

هفت موکب در داخل کارخانه قند پیرانشهر آماده خدمت رسانی به زوار اربعین

مواکب شهدای اهل سنت پیرانشهر، پیامبر اعظم(ص) و امام رضا(ع) ویژه اسکان و تغذیه، موکب مدافعان حرم جهت اسکان و موکب‌های الاحزان رقیه بنت الحسین(ع) و موکب گروه جهادی روح الله جهت تغذیه زائران راه‌اندازی شده‌اند و موکب کتابخانه حسینی هم برای فعالیت فرهنگی در این محوطه مستقر شده است.

لازم به ذکر است محوطه کارخانه قند پیرانشهر برای توقف و پارک خودروها و ماشین‌های زوار تدارک دیده شده و زوار بعد از پارک وسائل نقلیه خود در این مکان توسط مینی بوس‌ها و اتوبوس‌های مستقر در پارکینگ به مرز تمرچین منتقل می‌شوند.

انتهای خبر. /

نظر شما