شناسهٔ خبر: 68152490 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

سردار گودرزی:

اتباع غیرمجاز تا پایان سال باید کشور را ترک کنند

فرمانده مرزبانی فراجا گفت: اتباع غیرمجاز تا پایان سال باید کشور را ترک کنند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار مهر، سردار احمدعلی گودرزی، در نشست خبری با اصحاب رسانه گفت: در اربعین دیپلماسی لحظه‌ای و اطمینان بخش است به واسطه هماهنگی که با کشور عراق داریم.

وی با اشاره به اینکه استیفای حقوق دولت و مرزنشینان از وظایف مرزبانی است گفت: در بحث اربعین عملکرد ما دیپلماسی و به صورت لحظه‌ای است.

فرمانده مرزبانی فراجا افزود: چند وقت پیش کوله‌ای را از فردی گرفتیم که به او گفته بودند تلویزیون است اما وقتی آن را باز کردیم بیش از ۲۰۰ تا ۳۰۰ قبضه کلت در آن بود.

وی افزود: یکی از اولویت‌ها هوشمندی مرزهاست و در این راستا سامانه‌های اپتیکی و الکترونیکی با اولویت در مرزها اختصاص پیدا می‌کند.

سردار گودرزی گفت: سیاست این است که اتباع غیرمجاز تا پایان سال باید کشور را ترک کنند.

وی با بیان اینکه ۲۲ هزار میلیارد ریال کالای قاچاق در حوزه خلیج فارس کشف کردیم تصریح کرد: ۱۱۲۵ قبضه سلاح در درگیری با قاچاقچیان کشف شد؛ همچنین در این ۵ ماهه، بیش از ۱۵ تن مواد مخدر کشف و ضبط شد.

فرمانده مرزبانی فراجا گفت: ۱۳ میلیون قلم انواع داروهای قاچاق که قصد عبور از کشور را داشتند کشف و ضبط شد که این آمار کشفیات نسبت به سال گذشته ۷ برابر شده است.

وی افزود: در این ۵ ماهه، بیش از ۱۵ تن موادمخدر کشف و ضبط شد، اگرچه کشت تریاک در کشور افغانستان کاهش پیدا کرده اما افزایش ۹۸ درصدی انواع مواد مخدر صنعتی داشته ایم؛ همچنین ۲۹۷ نفر سوداگر مرگ و بیش از ۳۸۰۰ نفر قاچاقچیان کالا دستگیر شده اند.

سردار گودرزی گفت: ۶۹ نفر اشرار و معاندین و قاچاقچیان به هلاکت رسیده اند ۱۰ میلیون لیتر سوخت قاچاق کشف شده است؛ همچنین ۱۸۷ دستگاه وسیله نقلیه خودرو لوکس و راه سازی کشف شده است.

فرمانده مرزبانی فراجا بیان کرد: دیوارکشی، فنس کشی، احداث ۱۲۴ کیلومتر جاده مرزی، استقرار ۵۰ برجک نگهبانی و…، با همکاری ستاد کل در نقاط مرزی انجام شده و ادامه دارد.

نظر شما