شناسهٔ خبر: 68151947 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

نفوذ گرد و خاک گسترده به استان‌های البرز و تهران

زهره آقاجانی

اوایل امشب با نفوذ توده گردوخاک به استان البرز، دید افقی در فرودگاه پیام به ۹۰۰ متر کاهش یافت و شاخص کیفیت هوا را در برخی ایستگاه‌های پایش آلودگی به ۵۰۰ واحد یعنی خطرناک برای همه رساند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری مهر، بر اساس اطلاعات سامانه پایش کیفی هوای کشور، در ساعت ۲۱ دیشب (یکشنبه) شاخص کیفیت هوای ایستگاه‌های ماموت البرز در ساوجبلاغ و «منطقه ۳ کرج» به ۵۰۰ واحد و خطرناک برای همه رسید. این یعنی اینکه در این ساعت میزان آلودگی هوا در این ایستگاه‌ها حداقل سه برابر حد مجاز بود.

همچنین شاخص کیفیت هوا در ایستگاه منطقه ۸ کرج نیز به ۴۹۵ واحد و خطرناک برای همه رسید. آلاینده هوای البرز ذرات ۱۰ میکرون گردوخاک بود که به این مناطق نفوذ کرد.

البته این گردوخاک به استان تهران نیز نفوذ کرد و شعاع دید افقی در فرودگاه مهرآباد را تا لحظه تنظیم خبر به سه‌هزار و ۵۰۰ متر کاهش داد.

گردوخاک، شاخص کیفیت هم اکنون هوا در برخی ایستگاه‌های پایش آلودگی غرب تهران نظیر شهر قدس را به مرز ۵۰۰ واحد و خطرناک برای همه رساند.

مرکز ملی پیش بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوای سازمان هواشناسی کشور پیش از این با صدور هشدار نسبت به وزش باد و گردوخاک و کاهش کیفیت هوا در این منطقه هشدار داده بود.

نظر شما