شناسهٔ خبر: 6815124 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: افکارنیوز | لینک خبر

میزان افزایش حقوق فرهنگیان بر اساس تفکیک رتبه‌بندی

مشاور معاون توسعه و مدیریت پشتیبانی وزیر آموزش وپرورش گفت:فرهنگیانی که دارای رتبه عالی وخبره هستند بین۳۳۰ تا ۵۴۰هزار تومان وفرهنگیان دارای رتبه ارشد بین ۱۸۰ تا ۲۴۰ هزار تومان افزایش حقوق خواهند داشت.

صاحب‌خبر - به گزارش افکارنیوز، هاشم مسعودی در میزگرد «رتبه‌بندی معلمان» در سومین روز از روسای اجلاس مدیران و روسای آموزش و پرورش که در سالن همایش‌های برج میلاد در حال برگزاری است، اظهار کرد: نظام قانون ارتباط با حقوق و مزایا، نظام ساختارگرا است و در این نظام رقابت و سختکوشی مطرح نیست، بلکه کار به صورت انجام وظیفه است و ما هیچ مکانیزمی برای کاهش حقوق معلمان نداریم و دنبال ایجاد یک نظام ساختارگرا مبتنی بر شایستگی هستیم.

وی افزود: در این نظام هر فردی که بهره‌وری و کارآیی بیشتری داشته باشد، پول بیشتری نیز دریافت می‌کند.

مشاور معاون توسعه و مدیریت پشتیبانی وزیر آموزش و پرورش تاکید کرد: همه معلمین بالای شش سال خدمت، مشمول طرح لایحه رتبه‌بندی معلمان می‌شوند.

مسعودی ادامه داد: ۶۵ درصد فرهنگیان جزو رتبه عالی و خبره قرار می‌گیرند و افزایش حقوق بین ۳۳۰ تا ۵۴۰ هزار تومان خواهند داشت.

مشاور معاون توسعه و مدیریت پشتیبانی وزیر آموزش و پرورش اضافه کرد: افرادی که جزو رتبه ارشد قرار می‌گیرند، حدود ۱۵۰ هزار نفر هستند که مبلغ ۱۸۰ تا ۲۴۰ هزار تومان افزایش حقوق خواهند داشت و افرادی که در رتبه پایه قرار می‌گیرند، از ۱۵۰ تا ۲۰۰ هزار تومان دریافت می‌کنند.

وی یادآور شد: فرهنگیان باید در مدارس فرم‌هایی را پر کنند که به تائید مدیر و شورای معلمان مدرسه برسد و پس از آن کارگروه تخصصی شهرستان‌ها تائید می‌کند، البته رتبه عالی در کمیته استان‌ها بررسی می‌شود و با این روند، رتبه‌ها مشخص می‌شود.

مسعودی خطاب به مدیران و روسای مناطق تاکید کرد: جداول امتیازات فرهنگیان واقعی باشد و ساده نگیرید.

نظر شما