شناسهٔ خبر: 68150472 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

حجت الاسلام‌والمسلمین معزی؛

اربعین نماد همبستگی جامعه اسلامی در آزادگی و ظلم‌ستیزی است

نماینده ولی فقیه در جمعیت هلال احمر گفت: اربعین نماد همبستگی جامعه اسلامی در آزادگی و ظلم‌ستیزی است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری مهر؛ حجت الاسلام‌والمسلمین معزی، نماینده ولی فقیه در جمعیت هلال احمر در آئین بدرقه کادر خدمت جمعیت هلال احمر استان‌های خراسان‌رضوی، شمالی و جنوبی به منظور حضور و امدادرسانی در اجتماع عظیم اربعین حسینی با ذکر روایاتی به تشریح عظمت و جایگاه عظیم پیاده‌روی این رویداد معنوی پرداخت.

وی در ابتدای سخنان خود زیارت اربعین را نعمتی الهی عنوان کرد که بنا بر روایات از نشانه‌های ایمان است و بیان داشت: قیام امام حسین علیه السلام در راستای صیانت از دین مبین اسلام و حفظ و نگهداشت ارزش‌های اخلاقی بوده است، «امام حسین علیه السلام در واقعه کربلا می‌فرماید: تو می‌دانی که آنچه از ما صورت گرفت، به خاطر رقابت در امر زمامداری و یا به چنگ آوردن ثروت و مال نبود، بلکه هدف ما آن است که نشانه‌های دین تو را آشکار سازیم.»

وی در تکمیل این بخش از سخنان خود به بازخوانی بخش‌هایی از زیارت امام حسین علیه السلام پرداخت.

نماینده رهبر معظم انقلاب در ادامه با مرور تاریخ معاصر عراق به مبارزات شهید بزرگوار آیت الله سید محمد باقر حکیم در راستای زنده‌نگهداشتن پیاده‌روی اربعین، این ارزش الهی با رژیم بعث پرداخت.

حجت الاسلام والمسلمین معزی اربعین را نماد همبستگی جامعه اسلامی در آزادگی و ظلم‌ستیزی برشمرد و افزود: یکی از اهداف راهپیمایی اربعین فریاد آزادگی و دفاع از مظلوم است. وی افزود: امام حسین (ع) قیام کرد تا عدالت محقق شود. انسان‌ها آزاد باشند، صلح و صفا را برقرار سازد و استبداد را از میان بردارد. به گفته وی هدف از راهپیمایی اربعین، گام برداشتن در راستای همین اهداف بلند است.

نماینده ولی فقیه به مساله آزادی‌خواهی در فلسطین نیز اشاره کرد و آن را برگرفته از نهضت عاشورا دانست.

حجت الاسلام‌والمسلمین معزی در ادامه خدمت به زائران امام حسین علیه السلام را نیز امر ارزشمند توصیف کرد که پاداش الهی همراه خواهد بود. وی در این باره گفت: یقیناً خدمت به زائر امام حسین ثواب و پاداش الهی خواهد داشت.

نماینده ولی‌فقیه در جمعیت هلال‌احمر، خدمت به زائران امام حسین علیه السلام را یک افتخار برای جمعیت هلال احمر دانست و بر لزوم برنامه‌ریزی منجسم در این‌باره تاکید کرد. به گفته وی هدف هلال احمر تحقق صحت و سلامت برای زائران است.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین معزی در پایان یاد شهدای گران‌قدر از جمله شهید اسماعیل هنیه را گرامیداشت و بر لزوم حرکت در مسیر آنان تاکید کرد.

نظر شما