شناسهٔ خبر: 68150024 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: ورزش۳ | لینک خبر

پایان افسانه مارتا داسیلوا:

هری‌کین فوتبال زنان، سرنوشت تلخ اسطوره برزیل!

المپیک پاریس پایان خوشی برای اسطوره برزیلی فوتبال زنان نداشت.

صاحب‌خبر -

به گزارش "ورزش سه"، فنیال رقابت‌های فوتبال زنان در المپیک 2024 پاریس، پایان غم‌انگیزی برای مارتا داسیلوا، اسطوره فوتبال زنان برزیل رقم زد.

این بازیکن 38 ساله نتوانست با کسب یک عنوان بزرگ به دوران حرفه‌ای خود پایان دهد و در فینال روز شنبه مقابل تیم ملی آمریکا با نتیجه 1-0 شکست خورد، این شکست برای مارتا یادآور دو فینال قبلی‌اش در المپیک‌های 2004 آتن و 2008 پکن بود که به ترتیب با نتایج 2-1 و 0-0 شکست خورده بود.

مارتا در طول دوران حرفه‌ای خود موفق به کسب مدال طلای المپیک یا جام جهانی زنان نشده است، تنها یک مدال نقره را در سه دوره المپیک (2004، 2008 و 2024) از شش دوره‌ای که در آن شرکت کرده، به دست آورده است. او با 17 گل زده در جام جهانی، بهترین گلزن تاریخ این رقابت‌ها به شمار می‌رود و با 13 گل در المپیک، یک گل جلوتر از هموطنش کریستیان قرار دارد.

2066998

ششمین حضور مارتا در المپیک برای او ناامیدکننده بود، او به دلیل اخراج در مرحله گروهی، بازی‌های مرحله یک‌چهارم و نیمه‌نهایی را از دست داد. در فینال، او نیمه اول را از روی نیمکت تماشا کرد و در نیمه دوم به میدان آمد، اما نتوانست روند مسابقه را تغییر دهد و مدال طلایی را که به دنبالش بود را به دست آورد.

بعد از سوت پایان مارتا نتوانست خود را کنترل کند و اشک‌هایش سرازیر شد. با این حال، او تأکید کرد که بازنشستگی‌اش از فوتبال بین‌المللی به معنای کناره‌گیری از فوتبال نیست. او در اظهاراتی که روز یکشنبه توسط خبرگزاری فرانسه منتشر شد، گفت: “من از فوتبال ناپدید نمی‌شوم. سعی خواهم کرد به هر طریقی به این نسل کمک کنم، زیرا آنها دختران بسیار بااستعدادی هستند و کاملاً درک می‌کنند که ما می‌توانیم به چه چیزی برسیم.”

2066999

مارتا در ادامه گفت: فکر نمی‌کنم دوباره در جام جهانی شرکت کنم. نمی‌دانم چه اتفاقی ممکن است بیفتد یا برنامه‌های تیم چیست، اما برنامه‌های من این است که به هر طریقی به تیم کمک کنم، این تیم زندگی من است

او در پایان گفت: بیش از 20 سال را صرف انجام کاری کردم که بیشتر از همه دوست دارم، و ورزشی را انجام دادم که همیشه منحصراً برای زنان در نظر گرفته نمی‌شد، امروز می‌توانیم بگوییم که یکی از پرطرفدارترین ورزش‌هاست، یک نفر باید این مسیر را هموار می‌کرد، بنابراین من بسیار مفتخرم که در این مسیر مشارکت کردم تا امروز مردم در مورد فوتبال زنان صحبت کنند.

2067000

نظر شما