شناسهٔ خبر: 68145165 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: فردا | لینک خبر

سوابق ۴ وزیر پیشنهادی دولت چهاردهم بررسی شد

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی گفت: سوابق گزینه های تصدی ۴ دستگاه تخصصی مربوط به این کمیسیون یعنی وزارتخانه های امورخارجه، اطلاعات، کشور و دفاع مورد بررسی اعضای کمیسیون امنیت ملی قرار گرفت.

صاحب‌خبر -

ابراهیم رضایی در تشریح جلسه عصر امروز کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: این جلسه بیش از ۲۰۰ دقیقه در محل این کمیسیون برگزار شد و دقایقی قبل به پایان رسید.

وی ادامه داد: در ابتدای جلسه سارا فلاحی، رئیس کمیته حقوق بشر کمیسیون امنیت ملی مجلس گزارشی از سفر اخیر خود به ژنو در مورد یکصد و سیزدهمین جلسه کمیته ناظر بر محو اشکال تبعیض نژادی ارائه داد.

رضایی توضیح داد: جمهوری اسلامی ایران از سال ۱۹۶۷ به این کنوانسیون پیوسته است. جلسات کنوانسیون محو اشکال تبعیض نژادی در روزهای هفدهم و هجدهم مرداد ماه در ژنو و با حضور دو نماینده مجلس شورای اسلامی یعنی سارا فلاحی و یکی از نمایندگان اقلیت‌های دینی مجلس برگزار شد.

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: در ادامه این جلسه، موادی از آئین نامه اداره کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس مورد بحث، بررسی و تصویب قرار گرفت.

رضایی بیان کرد: در بخش پایانی این جلسه هم سوابق گزینه‌های تصدی وزارتخانه‌ها به ویژه ۴ دستگاه تخصصی مربوط به این کمیسیون یعنی وزارتخانه‌های امورخارجه، اطلاعات، کشور و دفاع مورد بررسی و مشورت اعضای این کمیسیون قرار گرفت.

نماینده مردم دشتستان در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: نحوه بررسی برنامه‌های وزرای پیشنهادی دولت چهاردهم در کمیسیون امنیت ملی مشخص شده و همه وزرای پیشنهادی در جلسات این کمیسیون حضور پیدا خواهند کرد و صلاحیت و برنامه‌های آنان مورد بررسی قرار خواهد گرفت.

رضایی ادامه داد: وزرای تخصصی مربوط به این کمیسیون هر کدام ۳ ساعت و سایر وزرای پیشنهادی هر کدام یک ساعت و نیم در جلسه کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس حضور پیدا می‌کنند و درباره برنامه‌های خود توضیح می‌دهند.

وی بیان کرد: فردا وزرای پیشنهادی امور خارجه، دادگستری، دفاع، نیرو، راه و شهرسازی، آموزش و پرورش، اطلاعات و ارتباطات در کمیسیون امنیت ملی مجلس طی جلسات جداگانه حضور پیدا خواهند کرد و برنامه‌های خود را ارائه می‌کنند و به سوالات اعضای کمیسیون پاسخ خواهند داد./مهر

نظر شما