شناسهٔ خبر: 68144654 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: ورزش۳ | لینک خبر

تنها جای خالی کارنامه ولاسکو هم پر شد؛

المپیک بهترین مربی تاریخ را معرفی کرد

بعد از قهرمانی در المپیک، به جرئت می‌توان خولیو ولاسکو را بهترین سرمربی تاریخ والیبال دانست.

صاحب‌خبر -

به گزارش "ورزش سه"، خولیو ولاسکو، سرمربی نامدار آرژانتینی، زمانی که هدایت تیم ملی والیبال زنان ایتالیا را بر عهده گرفت، با چالشی بزرگ مواجه بود. تیمی که از هم پاشیده و در شرایط نامناسبی بود، به نظر می‌رسید به ریسک بزرگی برای ولاسکو تبدیل شود. اما او با درایت و تجربه‌ای که از خود نشان داد، توانست در کوتاه‌ترین زمان ممکن تغییرات مثبتی ایجاد کند و تیم را به موفقیت‌های چشمگیری برساند.

در گام نخست، ولاسکو تیم زنان ایتالیا را به قهرمانی در لیگ ملت‌های والیبال رساند، موفقیتی که نشان از تأثیر سریع و عمیق او بر تیم داشت. این قهرمانی به تیم اعتمادبه‌نفس لازم را بخشید تا بتوانند با انگیزه‌ای مضاعف به اهداف بزرگ‌تر خود فکر کنند. با این حال، هدف اصلی ولاسکو چیزی فراتر از این موفقیت‌ها بود: کسب مدال طلا در المپیک.

2066770

امروز، این هدف بزرگ تحقق یافت. تیم ملی والیبال زنان ایتالیا در فینال المپیک با پیروزی مقابل تیم قدرتمند آمریکا، به مدال طلای المپیک دست یافت. این پیروزی نه تنها یک افتخار بزرگ برای والیبال ایتالیا بود، بلکه به ولاسکو نیز اجازه داد تا تنها جای خالی در کارنامه پرافتخار خود را پر کند.

با این دستاورد، حالا می‌توان ولاسکو را بدون تردید بهترین مربی تاریخ والیبال دانست. او با هدایت تیم‌های مختلف به موفقیت‌های بزرگ، نام خود را به عنوان یکی از برجسته‌ترین چهره‌های این ورزش ثبت کرده است. ولاسکو، سرمربی که والیبال ایران نیز خاطراتی فراموش‌نشدنی از او دارد و آغاز دوره‌ای جدید و قدرتمند برای والیبال ایران با این مرد آرژانتینی رقم خورد.

نظر شما