شناسهٔ خبر: 68143112 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: تحلیل بازار | لینک خبر

مدیرعامل بانک مسکن اعلام کرد

٢٠ درصد تسهیلات بیشتر به سازندگان با فناوری‌های نوین| ٣ درصد سپرده های بانکی در اختیار بانک مسکن

حسینی مدیرعامل بانک مسکن گفت: ١٠٠ همت از ١۴۵ همت کل پرداختی سهم‌الشرکه همه نظام بانکی به پیمانکاران این طرح، حدود ۷۰ درصد پرداخت های تمام شبکه بانکی را انجام داده که در نوع خود بی نظیر است.

صاحب‌خبر -

بازار؛ گروه راه و مسکن: سید عباس حسینی با اشاره به اینکه نامگذاری روز خبرنگار؛ به جهت گرامیداشت یاد و خاطره شهید عالیقدر "محمود صارمی" و همه تلاشگران این عرصه صورت پذیرفته است گفت: شهید صارمی؛ خبرنگار دلیری است که در حین انجام رسالت حرفه ای خود و انعکاس حقایق مربوط به افغانستان در مزارشریف، توسط تروریست ها به درجه رفیع شهادت نائل آمد.

مدیرعامل بانک مسکن با یادآوری اینکه حوزه مسکن به دلیل وجود نیروی کار ماهر، مهندسین متخصص، زمین، مصالح ساختمانی و ...، ظرفیت های بسیاری برای کاهش آثار تحریم، نرخ بیکاری و تورم و هدایت صحیح نقدینگی و رشد اقتصادی کشور دارد ادامه داد: فقط سه درصد از سپرده های نظام بانکی کشور در اختیار بانک مسکن است اما این بانک تاکنون قرارداد بیش از ٣٨۴ هزار واحد نهضت ملی مسکن را به امضا رسانده و پرداخت مبلغی در حدود ٢١١ همت را متعهد شده است. این در حالی است که کل سپرده های بانک مسکن با ٨۶ سال قدمت، حدود ٢٣٠ همت است.

بانک مسکن به تنهایی حدود نیمی از قراردادهای منعقده در طرح نهضت ملی مسکن در شبکه بانکی را منعقد کرده است

حسینی تاکید کرد: بانک مسکن به تنهایی حدود نیمی از قراردادهای منعقده در طرح نهضت ملی مسکن در شبکه بانکی را منعقد کرده است و با پرداخت قریب ١٠٠ همت از ١۴۵ همت کل پرداختی سهم‌الشرکه همه نظام بانکی به پیمانکاران این طرح، حدود ۷۰ درصد پرداخت های تمام شبکه بانکی را انجام داده که در نوع خود بی نظیر است.

وی ادامه داد: طرح نهضت ملی مسکن می‌تواند علاوه بر این که از یک طرف به کاهش نرخ تورم و رشد ‌توسعه اقتصادی کشور بویژه در بخش مسکن کمک کند؛ از طرف دیگر می تواند به افزایش فرصت شغلی کمک کند.

حسینی در خصوص رویکرد جدید بانک مسکن گفت: توسعه‌بخشی و کیفی سازی ساخت مسکن و بکارگیری تازه‌ترین فناوری‌های روز این حوزه در کنار الگوی معماری ایرانی-اسلامی، این بانک را به عنوان یک بانک توسعه‌گر و تحول‌گرا با هدف غایی ایجاد آرامش در خانواده‌ها معرفی می‌کند.

بانک مسکن به پیمانکارانی که در ساخت و ساز از فناوری‌های نوین و سبک معماری ایرانی-اسلامی استفاده کنند؛ معادل ٢٠ درصد بیش از سایر فعالان این عرصه، تسهیلات پرداخت می‌کند

وی به سیاست‌های اعتباری جدید بانک مسکن در سال ١۴٠٣ اشاره کرد و افزود: در رویکرد جدید، بانک مسکن به پیمانکارانی که در ساخت و ساز از فناوری‌های نوین و سبک معماری ایرانی-اسلامی استفاده کنند؛ معادل ٢٠ درصد بیش از سایر فعالان این عرصه، تسهیلات پرداخت می‌کند و این اقدام در راستای گسترش مسکن ایمن و متناسب با ارزش های ایرانی و اسلامی است.

مدیرعامل بانک مسکن در بخش دیگر سخنان خود به اهمیت ایجاد ساختمان‌های سبز و توسعه پایدار در کشور اشاره کرد و گفت: به عنوان مثال در طراحی پروژه مسکونی شهر جدید اندیشه، با ایجاد فضایی گرم و دلنشین برگرفته از الگوی معماری نقش جهان اصفهان سعی کردیم تا در مسیر آرامش بیشتر ساکنان عزیز آن قدم برداریم.

وی در پایان گفت: مردم شریف ایران اسلامی شایسته بهترین ها هستند و هدف ما خدمتگذاری در عالی ترین درجه به مردم نجیب و عزیز کشور است.

نظر شما