شناسهٔ خبر: 68142940 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: جهان نیوز | لینک خبر

تعادل میان بازارهای پول و سرمایه، زمینه را برای رشد اقتصاد آماده می کند

مدیر عامل بانک توسعه تعاون گفت تعادل میان بازارهای پول و سرمایه، زمینه را برای رشد اقتصاد آماده می کند.

صاحب‌خبر - به گزارش جهان نيوز، محمد شیخ حسینی مدیر عامل بانک توسعه تعاون طی بازدید نمایشگاه صنعت مالی، اظهار داشت: این نمایشگاه با استقبال مناسب علاقه مندان و عموم مردم همراه شده است، بسیاری از بانکها، شرکت ها، بیمه ها و موسسات در نمایشگاه حضور یافته اند و جدیدترین دستاوردها و محصولات خود را ارائه داده اند.

وی افزود: بخش مالی و سیستم مالی کشور به دلیل کارکردهایی که در پشتیبانی و حمایت از بخش واقعی اقتصاد دارد مورد توجه و اهمیت بالایی قرار می گیرد. بانکها در بازار پولی و بانکی و ارکان حاضر در بازار سرمایه و همچنین بیمه ها عمده نقش آفرینان صنعت مالی کشور هستند که تحت نظارت ارکان نظارتی به ویژه بانک مرکزی، سازمان بورس و بیمه مرکزی در حال فعالیت هستند.

شیخ حسینی تصریح کرد: به طور سنتی و مطابق رویه دهه های گذشته، بانکها سهم عمده ای در تامین مالی اقتصاد بر عهده دارند. به نظر می رسد تعادل میان بازار پول و بازار سرمایه شرایط بهتری را برای رشد اقتثاد کشور فراهم می کند.روش ها و ابزارهای نوین تامین مالی استفاده از ظرفیت های بازار سرمایه از طریق بازار پول را فراهم می سازد، همچنین بانکها نیز نقش های جدید از جمله تضمین را عهده دار می شوند و این روشها و ابزارها به ایجاد تعامل میان بازارهای پول و سرمایه کمک می کند.

این مقام بانکی گفت: استقرار دولت جدید طی روزهای آینده می تواند نقش مهمی در برنامه های اقتصادی کشور داشته باشد. اولویت دولت آقای دکتر پزشکیان، اقتصاد است. نقش آفرینان و بازیگران اقتصادی کشور از جمله بانکها می توانند نقش موثری در موفقیت برنامه های دولت بر عهده گیرند.

وی بیان داشت: بانک توسعه تعاون در بکارگیری روشها و ابزارهای نوین تامین مالی پیشتاز است، ارتقای شفافیت و هدفمندی و مدیریت نقدینگی از مسیر ابزارها و روشهای نوین به نحو بهتری محقق می گردد.

شیخ حسینی گفت: بانک توسعه تعاون به همراه شش شرکت ابزاری خود در این نمایشگاه حضور یافته است، شاهد هستیم شرکت ها در تکمیل زنجیره ارزش، دستاوردها و محصولات جدیدی را به عرضه گذاشته اند، بانک توسعه تعاون هیچ بنگاه اقتصادی در زیر مجموعه ندارد و شرکت ها ابزاری و در مسیر حرکت و رویکرد توسعه ای بانک فعالیت می کنند. بانک توسعه تعاون در پرداخت تسهیلات به بخش واقعی اقتصاد، عملکرد حداکثری داشته است، همین رویکرد بانک موجب گردیده وزارتخانه ها و دستگاه های اجرایی تمایل بالا بای انعقاد قرارداد عاملیت داشته باشند.

وی ادامه داد: بانک توسعه تعاون در مجمع سالیانه اخیر عملکردی مناسب ارائه داد، رشد ۴۶ درصدی منابع و مصارف و در سطحی بالاتر از شبکه بانکی موجب شده سهم بانک در شبکه بانکی از زیر شش دهم درصد به یک درصد ارتقا یابد. در این مرحله مهم است سهم بانک به ۲ درصد شبکه بانکی برسد. طی چند ماهه سال جاری نیز پرداخت تسهیلات در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته رشد ۴۰ درصدی داشته است.

شیخ حسینی خاطر نشان کرد: بانک توسعه تعاون با التزام کامل به الزامات نظارتی بانک مرکزی به ویژه کنترل ترازنامه ای و همچنین عدم اضافه برداشت موجبات انضباط نقدینگی و مالی را فراهم نموده است و نقش و سهم خود را در مسیر مهار تورم به خوبی ایفا نموده است.

در این بازدید نعمت اله رضایی رئیس هیات مدیره بانک توسعه تعاون گفت: همکاری و سازماندهی مناسبی میان بانک و شرکت های تابعه در این نمایشگاه ایجاد شده است. باید از این ظرفیت ها برای معرفی خدمات بانک و شرکتها و همچنین توسعه ارتباطات و تعاملات با سازمانها، شرکتها و مشتریان استفاده نمود. شایسته است مذاکرات و صحبت های دو جانبه و چند جانبه حتی الامکان منجر به همکاری های موثر گردد.

در ادامه سید باقر فتاحی عضو هیات مدیره بانک توسعه تعاون گفت: این بانک ظرفیت های خود را به عنوان بانک تخصصی و توسعه ای بروز داده است و رضایت عمومی از سوی مسئولین و مشتریان در رابطه با عملکرد بانک و پرداخت تسهیلات توسعه ای و حمایتی وجود دارد. این بانک به لحاظ تعامل با صندوق توسعه ملی و تعداد قراردادهای همکاری در شبکه بانکی سرآمد است. همکاران در این نمایشگاه می توانند ظرفیت ها و قابلیت های خود را برای تعاونگران و کارآفرینان معرفی نمایند.

در این نمایشگاه که غرفه بانک توسعه تعاون نیز به همت اداره کل روابط عمومی بانک و با اتکا به ظرفیت های شرکت های تابعه به ویژه شرکت خدمات و پشتیبانی توسعه تعاون در آن برپاست، متخصصین حاضر در غرفه پاسخگوی سوالات مراجعین هستند. غرفه بانک تا روز دوشنبه ۲۲ مرداد ماه در سالن هفت نمایشگاه بین المللی تهران، غرفه شماره ۷۰۶ از ساعت ۸ تا ۱۶ برقرار است.

نظر شما