شناسهٔ خبر: 68141788 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

افزایش مطالعه کتاب منجر به کاهش آسیب‌های اجتماعی می‌شود

معاون وزیر آموزش و پرورش گفت: کاهش رفتارهای پرخطر و آسیب‌های اجتماعی در نوجوانان و جوانان با مطالعه داشتن رابطه مستقیمی دارد، برای همین اهمیت مطالعه کتاب دوچندان است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از شهرکرد، حجت الاسلام والمسلمین محمدحسین پورثانی امروز در اختتامیه رویداد ملی کتابنوش بخش دختران، گفت: آدم قبل از دانشمند شدن نیاز به انسان شدن دارد، اسرائیل از علم برای جنگ و کودک‌کشی استفاده می‌کند. دانستن خوب است اما باید قبل از آن، انسانیت داشت. اسرائیل بیمارستان را می‌زند و با ماشین و تانک از روی اجساد رد می‌شود. در 8 سال دفاع مقدس ما مجبور به واردات سیم خاردار شدیم، اما چه می‌شود که پس از چند سال از خاک ایران به عمق استراتژی اسرائیل موشک پرتاب می‌شود. 

وی گفت: ایران قوی با دانشمند قوی است، کشوری که عالم نداشته باشد به درد نمی‌خورد. کاهش رفتارهای پرخطر و آسیب‌های اجتماعی در جوانان و نوجوانان با مطالعه داشتن رابطه مستقیم دارد پس آدم باید کتاب بخواند و باید بداند که چه، چطور و چرا باید می‌خواند.

معاون وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه قوی شدن به زور استخوان و هیکل نیست، گفت: سرانه مطالعه دانش آموزان باید افزایش پیدا کند و در این راه دانش آموزان باید فعال و کمک کننده باشند. هر قدر انسان با ائمه(ع) رفیق شود مسیر حرکت او تندتر پیش می‌رود.

پورثانی در پایان خاطرنشان کرد: ایران در زمینه‌های علوم مختلف از جمله نانو و ... قدرتمندتر شده است. 16 آیه برای رفتارهای پرخطر وجود دارد. بنابراین تأکید بر آگاهی و خواندن است، چرا که رفتار پرخطر را کاهش می‌دهد و موجب افزایش علم می‌شود.

انتهای پیام/7540

نظر شما