شناسهٔ خبر: 68135070 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری خراسان‌جنوبی تاکید کرد؛

لزوم تلاش همه دستگاه‌های اجرایی برای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت

بیرجند_ معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان جنوبی گفت: همه دستگاه‌های اجرایی باید تلاش کنند و به میدان بیایند تا فرهنگ ایثار و شهادت احیا و ترویج شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار مهر، سید محمدرضا طالبی شامگاه شنبه در جلسه شورای ترویج و توسعه فرهنگ ایثار و شهادت خراسان‌جنوبی با اشاره با توفیقات ارزشمند انقلاب اسلامی ایران اظهار کرد: این توفیقات در شرایطی محقق شده که دشمنان همواره در تلاش هستند تا با جنگ و تحریم و ترفندهای مختلف، مانع پیشرفت ما شوند.

وی یکی از موفقیت‌های کشور را توفیقات انرژی هسته‌ای عنوان کرد و افزود: ایران امروز در موضوعات دفاعی حرف برای گفتن دارد.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری خراسان‌جنوبی با بیان اینکه امروز شاهد صدور انقلاب به مردم دنیا هستیم و نتایج آن ملموس است، یادآور شد: وعده صادق هم از توفیقات بزرگ نظام و انقلاب بود که حیرت دنیا را به همراه داشت.

طالبی با اشاره به اینکه اکنون با وجود دشمنان متعدد، کوچک‌ترین مسئله امنیتی در کشور وجود ندارد، تصریح کرد: سرویس‌های جاسوسی با هزینه کرد چند ۱۰۰ میلیارد دلار به دنبال تحریک گروهک‌های معاند علیه جمهوری اسلامی ایران هستند، اما این کشور از بالاترین امنیتی برخوردار است.

وی با اشاره به بالا بودن ضریب امنیت خراسان جنوبی گفت: این ضریب با توجه به همسایگی استان با کشور افغانستان محقق شده است.

معاون استاندار خراسان‌جنوبی دلیل این موفقیت‌های نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران را جان فشانی شهدا و آزادگان دانست و افزود: امنیت، توفیقات و توسعه زیرساخت‌های کشور، حاصل جانفشانی رزمندگانی است.

طالبی ادامه داد: هر اقدامی که در راستای اعتلای فرهنگ ایثار و شهادت انجام دهیم، هنوز نخواهیم توانست ذره‌ای از تلاش شهدا و رزمندگان را جبران کنیم.

وی با تاکید بر اینکه همه دستگاه‌های اجرایی باید تلاش کنند و به میدان بیایند تا فرهنگ ایثار و شهادت احیا و ترویج شود، اضافه کرد: اگر چه جوانان و نوجوانان کشور جنگ را درک نکرده‌اند اما باید با ترویج فرهنگ شهادت و ایثار آکها را با این فرهنگ ناب آشنا سازیم.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری خراسان‌جنوبی به برنامه‌های بزرگداشت روز ورود آزادگان به کشور اشاره داشت و بیان کرد: دیدار آزادگان با نماینده ولی فقیه، اجتماع بزرگ آزادگان، گلباران گلزار شهدا از جمله این برنامه‌ها است.

گفتنی است در پایان این جلسه از ۱۰ دستگاه برتر در حوزه ترویج فرهنگ ایثار و شهادت و تشکل‌های شاخص شاهد و ایثارگر استان تجلیل شد.

نظر شما