شناسهٔ خبر: 68135067 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

کاهش ۷ درصدی آمار خودکشی در کردستان

فرمانده انتظامی استان کردستان از کاهش ۷ درصدی آمار خودکشی از ابتدای سال‌جاری تاکنون نسبت به مدت مشابه سال گذشته در کردستان خبر داد.

صاحب‌خبر -

سردار علی آزادی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در سنندج از کاهش 7 درصدی آمار خودکشی از ابتدای سال‌جاری تاکنون نسبت به مدت مشابه سال گذشته در کردستان خبر داد و اظهار داشت: پیشگیری از وقوع جرم و خودکشی اولویت پلیس است، در همین زمینه در مجموعه علمی کاربردی انتظامی، تحقیقات کابردی و میدانی خوبی صورت گرفته و به مبادی مرتبط نیز ارجاع داده شده است. کما اینکه دانشگاه‌های سطح استان نیز به این موضوع پرداخته‌اند.

وی با بیان اینکه ارائه مشاوره با هدف پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی و اختلافات خانوادگی همواره در دستور کار انتظامی است، افزود: وقتی اختلافاتی پیش بیاید، نخستین جایی که مردم مراجعه می‌کنند، یا مراجع قضایی بوده یا کلانتری‌ها، در همین راستا مرکز مشاوره و مددکاری اجتماعی در معاونت اجتماعی و تمام کلانتری‌های استان راه‌اندازی شده و از پرونده‌های زیادی به دادگستری‌ها پیشگیری شده است.

فرمانده انتظامی استان کردستان از تشکیل 3630 پرونده در مراکز مشاوره و مددکاری اجتماعی پلیس کردستان خبر داد و افزود: 82 درصد از این تعداد پرونده‌های متشکله در کردستان منجر به صلح و سازش شده است.

وی همچنین از کاهش 22 درصدی نزاع دسته جمعی از ابتدای سال جاری تاکنون در سطح استان خبر داد و بیان کرد: در همین مدت نزاع فردی 2 درصد افزایش یافته است.

آزادی درباره کلاهبرداری، مصادیق و مجازات آن عنوان کرد:  کلاهبرداری به معنای بردن مال متعلق به دیگری و توسل به وسایل متقلبانه و فریب دیگری که این کار به وسیله مانورهای متقلبانه صورت می‌گیرد، در همین راستا و در پی شکایت تعدادی از شهروندان بیجار مبنی بر کلاهبرداری از آنان توسط فردی با وعده پیش فروش ساختمان، کلاهبرداری 180 میلیارد ریالی بازداشت و پنج شاکی نیز شناسایی شده است.

انتهای پیام/484/

نظر شما