شناسهٔ خبر: 68131676 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: آریا | لینک خبر

کشتی آزاد المپیک 2024

نشان نقره زارع در شب صعود عموزاد به پیکار پایانی

صاحب‌خبر -
نشان نقره زارع در شب صعود عموزاد به پیکار پایانی
خبرگزاری آریا- مسابقات کشتی آزاد المپیک پاریس با کسب نشان نقره امیر حسین زارع ، صعود رحمان عموزاد به دیدار پایانی و راهیابی امیرعلی آذرپیرا به جدول بازنده ها پیگیری شد.

به گزارش خبرگزاری آریا، نتایج نمایندگان کشورمان در اوزان 125، 65 و 97 کیلوگرم مسابقات کشتی آزاد المپیک 2024 پاریس به شرح زیر است:

در وزن 125 کیلوگرم کشتی آزاد المپیک 2024 امیرحسین زارع در دور نخست با نتیجه 5 بر صفر آیال لازاریف از قرقیزستان را شکست داد. وی در دور بعد با نتیجه 10 بر صفر آمارور دسی از کانادا را از پیش رو برداشت و به مرحله نیمه نهایی راه یافت. زارع در این مرحله در یک کشتی نزدیک و سخت با نتیجه 2 بر 1 از سد طا‌ها آکگول قهرمان المپیک و جهان از ترکیه گذشت و به دیدار فینال راه یافت. زارع در دیدار فینال با نتیجه 10 بر 9 مغلوب گنو پتریاشویلی قهرمان جهان و دارنده مدال‌های نقره و برنز المپیک از گرجستان شد و به مدال نقره رسید.

امروز در وزن 65 کیلوگرم رحمان عموزاد در دور نخست با نتیجه 8 بر صفر زین رترفورد قهرمان جهان از آمریکا را از پیش رو برداشت. 

وی در دور بعد با نتیجه 11 به صفر اسلام دودایف، قهرمان روسی‌الاصل اروپا از آلبانی را مقهور توانایی خود کرد و  گام به مرحله نیمه پایانی گذاشت. 

عموزاد در این مرحله با نتیجه 10 به صفر اسماعیل موسوکایف قهرمان جهان از مجارستان را مغلوب کرد و به دیدار پایانی راه پیدا کرد. 

وی در دیدار پایانی به مصاف کوتارو کیوکا از ژاپن می‌رود.

دیدار فینال فردا (یکشنبه) بعد از ظهر برگزار می‌شود.

در وزن 97 کیلوگرم امیرعلی آذرپیرا در دور نخست با نتیجه 4 به 3 مغلوب احمد تاج الدینوف قهرمان جهان از بحرین شد و با توجه به حضور حریفش در دیدار پایانی، آذرپیرا به گروه بازنده‌ها رفت.

وی در این گروه به مصاف علیشیر یرگالی از قزاقستان می‌رود و در صورت گذر از این حریف به دیدار رده بندی راه پیدا خواهد کرد تا در مقابل کایل اسنایدر قهرمان المپیک و جهان از آمریکا قرار بگیرد..

مسابقات شانس مجدد ظهر فردا (یکشنبه) برگزار می‌شود.

نظر شما