شناسهٔ خبر: 68131069 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: اقتصاد نیوز | لینک خبر

وزارت خارجه بلاروس، کاردار اوکراین را احضار کرد

اقتصادنیوز: بلاروس کاردار سفارت اوکراین در مینسک را در اعتراض به «نقض حریم هوایی» این کشور، احضار کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش اقتصادنیوز به نقل ازمهر، پس از آنکه الکساندر لوکاشنکو، رئیس جمهور بلاروس گفت که ۱۲ فروند هواپیمای بدون سرنشین اوکراینی در حریم هوایی این کشور منهدم شده است، وزارت امور خارجه این کشور امروز شنبه کاردار اوکراین را احضار کرد.

رویترز گزارش داد، در بیانیه صادره از سوی وزارت امور خارجه بلاروس در این خصوص به کی یف هشدار داده شده است که باید در برابر نقض حریم هوایی مینسک اقدام کند.

خبر مرتبط
حمله اوکراین به سکوی گازی روسیه در دریای سیاه

اقتصادنیوز: سخنگوی نیروی دریایی اوکراین مدعی شد که به یک سکوی گازی دریایی سابق مورد استفاده نیروهای روسیه در دریای سیاه حمله کرده است.

مینسک اضافه کرد که اگر اوکراین نتواند از تکرار این وضعیت جلوگیری کند، بلاروس «مناسب بودن» نمایندگی دیپلماتیک اوکراین در مینسک را زیر سوال خواهد برد.

خبرگزاری تاس به نقل از سرویس مطبوعاتی وزارت امور خارجه بلاروس افزود: طرف بلاروسی خواستار اتخاذ تدابیر جامع برای جلوگیری از وقوع چنین حوادثی در آینده شد که می تواند منجر به تشدید تنش های بیشتر در منطقه شود. به این نکته نیز اشاره شد که اگر نمایندگی دیپلماتیک اوکراین در بلاروس نتواند در جلوگیری از چنین اقدامات تحریک آمیزی تاثیری داشته باشد، طرف بلاروسی موضوع مناسب بودن ادامه حضور خود در مینسک را مورد بررسی قرار خواهد داد.

نظر شما