شناسهٔ خبر: 68130216 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: اعتماد آنلاین | لینک خبر

هشدار یک فعال سیاسی اصلا‌ح‌طلب: اخبار این روزها درباره استعلام وزرای پیشنهادی نگران‌کننده است؛ دولت پزشکیان موفق نشود اعتراضات گسترده خواهیم داشت

حسین نورانی‌نژاد گفت: متاسفانه برخی اخبار و اطلاعات و شایعات این روزها نگران‌کننده است که البته دلیل اصلی‌اش ناشی از استعلام‌هاست و اینها باید شفاف شود.

صاحب‌خبر -
هشدار یک فعال سیاسی اصلا‌ح‌طلب: اخبار این روزها درباره استعلام وزرای پیشنهادی نگران‌کننده است؛ دولت پزشکیان موفق نشود اعتراضات گسترده خواهیم داشت
کد خبر: 670597
|
۱۴۰۳/۰۵/۲۰ ۱۹:۴۰:۰۸

حسین نورانی‌نژاد، فعال سیاسی با روزنامه هم میهن گفت‌وگو کرده است. 

به گزارش هم میهن، بخش‌های مهم این گفت‌وگو را در ادامه می‌خوانید؛ 

 

  •  اگر دولت پزشکیان موفق نشود و به‌خصوص این عدم توفیق به دلیل مانع‌تراشی دولت پنهان باشد، بدون تردید بخش اعظم رایی که به پزشکیان داده شد، به سمت 50 درصد تحریمی در انتخابات اخیر خواهد چرخید و نارضایتی‌های موجود هم به سمت اعتراضات گسترده خواهد رفت و در بحران‌های فراوان ناشی از ناترازی‌های مختلف و تحریم‌ها و تهدیدهای داخلی و بیرونی، شرایط بسیار سختی رقم خواهد خورد.
  •  اکثریت مردم به وضوح با رایی که دادند و رایی که ندادند، نشان دادند که چه نسبتی با رویکرد جلیلی به عنوان ادامه‌دهنده دولت مرحوم رئیسی دارند. آن هم جریانی که می‌دانیم با رای مردم تنها از بخشی از قدرت‌شان کنار گذاشته می‌شود وگرنه در اکثر بخش‌های انتصابی، قدرت در اختیارشان باقی می‌ماند. جالب آنکه با این همه رانت، وقتی نهادهای انتخابی مانند دولت را به کمک نظارت استصوابی و قهر اکثریت کسب می‌کنند، احدی را خارج از جریان بسته خودشان به دولت راه نمی‌دهند. حالا اینکه با چه رویی چنین انتظاری را از دولت پزشکیان دارند، واقعاً حیرت‌انگیز است.
  • بالاخره رایی داده شد که تغییری حاصل شود، وگرنه با فرض تداوم رویکردهای قبلی با حداقل تغییرات کم اهمیت همان جریان اصولگرا با نام و مشخصات خودش بماند که بهتر است.
  • متاسفانه برخی اخبار و اطلاعات و شایعات این روزها، در این‌باره نگران‌کننده است که البته دلیل اصلی‌اش ناشی از استعلام‌هاست و اینها باید شفاف شود.

نظر شما