شناسهٔ خبر: 68124564 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

رئیس پلیس فتا آذربایجان شرقی:

لینک جعلی ابلاغیه ۵ میلیارد و ۲۹۰ میلیون ریال برای شاکی آب خورد

تبریز-رئیس پلیس فتا آذربایجان شرقی از خالی شدن حساب شهروندی خبر داد که برروی پیامک جعلی ابلاغیه قضائی کلیک کرده بود.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری مهر، سرهنگ اکبر محمدجعفری در تشریح این خبر گفت: با مراجعه یکی از شهروندان به پلیس فتا استان و با ارائه شکوائیه خود در خصوص خالی شدن حساب بانکی وی، در بررسی‌های اولیه مشخص گردید شهروند بزه دیده برای اینکه ابلاغیه مورد نظر را مشاهده کند پس از وارد شدن به لینک دریافتی، تمامی اطلاعات بانکی خود را در اختیار افراد کلاهبردار قرار داده که بلافاصله از حساب بانکی وی مبلغ ۵ میلیارد و ۲۹۰ میلیون ریال طی هفت فقره به صورت غیرمجاز برداشت می‌گردد.

وی تصریح کرد: کارشناسان این پلیس به محض دریافت شکوائیه رسیدگی به موضوع را در دستور کار خود قرار دادند که خوشبختانه با تلاش و پیگیری‌های دقیق و همچنین اقدام به موقع و سریع کارشناسان پلیس فتا استان مبلغ برداشتی به حساب فرد قربانی عودت و پرونده جهت سیر مراحل قانونی به دادسرا ارسال گردید.

سرهنگ محمدجعفری تاکید کرد: هموطنان به هیچ عنوان برروی لینک‌های ارسالی در شبکه‌های اجتماعی و پیامکی با عنوان‌های مشاهده ابلاغیه قضائی، بسته معیشتی و دریافت سود سهام عدالت کلیک نکنند.

رئیس پلیس فتا استان به شهروندان و کاربران فضای مجازی توصیه کرد : کاربران در صورتی که با موارد مجرمانه و مشکوک مواجه شدند مراتب را از طریق سایت پلیس فتا به آدرس WWW.Fata.gov.ir و یا تماس با مرکز فوریت‌های سایبری به شماره ۰۹۶۳۸۰ گزارش نمایند.

نظر شما