شناسهٔ خبر: 68123664 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: پارس نیوز | لینک خبر

مزایای تحصیل در کانادا

صاحب‌خبر -

تحصیل در کانادا همواره رویایی برای دانشجویان از سراسر دنیا محسوب می‌شود. کانادا دارای سیستم آموزشی پیشرفته و دانشگاه‌های معتبر در سطح جهان است و هزاران دانشجو از سراسر دنیا را به سمت خود جذب می‌کنند. مزایای مختلف این کشور در کنار فرصت‌های شغلی می‌توانند آینده‌ای درخشان برای شما رقم بزنند. در ادامه به بررسی جزئیات کاملی در خصوص تحصیل در کانادا و شرایط پذیرش در دانشگاه‌های این کشور می‌پردازیم.

a2f0bb2a-07df-459f-9d25-b8f6edcabd26

در ادامه به بررسی مهم‌ترین دلایلی که کانادا را بهترین مکان برای تحصیل می‌کند می‌پردازیم:

دانشگاه‌های کانادا در رتبه بندی‌های معتبر جهانی فهرست شده‌اند. کانادا 11 دانشگاه در بین 250 دانشگاه برتر جهان دارد که به دلیل کیفیت بالای تدریس، تحقیق و برتری آکادمیک شناخته شده‌اند.

بسیاری از دانشجویان بین المللی کانادا را برای تحصیل انتخاب می‌کنند زیرا سیستم آموزش عالی این کشور برنامه‌های علمی عالی با تمرکز قوی بر یادگیری، تجربه عملی و فرصت‌های تحقیقاتی ارائه می‌دهد.

این کشور دارای کمترین هزینه تحصیل در بین کشورهای انگلیسی زبان است. مطمئنا، تحصیل در یکی از مراکز بزرگ دانشجویی برای شما هزینه بیشتری خواهد داشت، اما برنامه‌هایی با هزینه مناسب نیز در کانادا وجود دارد.

دانشگاه‌های کانادا در رشته‌های مختلف دانشگاهی از جمله فناوری و مهندسی، علوم طبیعی، تجارت و اقتصاد، علوم اجتماعی و علوم انسانی سرآمد هستند.

نکته‌ای که دانشگاه‌های کانادا را از دانشگاه‌های دیگر کشورها متمایز می‌کند، تمرکز آنها بر مطالعات بین‌رشته‌ای و برنامه‌های منحصربه‌فرد مانند مطالعات بومی، علوم محیطی و غیره است. این مراکز به دلیل فعالیت‌های تحقیقاتی خود در زمینه‌های مختلف مشهور هستند.

کانادا کشوری با جامعه‌ای چند فرهنگی است که فرهنگ‌ها و زبان‌های گوناگون را در برمی‌گیرد. به این صورت یک محیط یادگیری پویا و فراگیر برای دانشجویان بین المللی ایجاد می‌کند.

0566cb06-9e61-44ae-9dc2-66376774c255

کانادا دارای برخی از دانشگاه‌های جهان است که به دلیل برتری در تحقیقات، نوآوری و سختگیری‌های آکادمیک مشهور هستند. در ادامه با پنج مورد از بهترین دانشگاه‌های این کشور آشنا می‌شویم تا در صورت تمایل به اپلای کانادا از میان آن‌ها انتخاب کنید:

شهریه دانشگاه‌های کانادا بسته به عوامل مختلفی متفاوت است. برخی از استان‌ها گران‌تر از سایر استان‌ها هستند و هزینه‌ها ممکن است به نوع برنامه یا دانشگاهی که انتخاب می‌کنید نیز بستگی داشته باشد. قطعا هزینه‌های تحصیل در کانادا برای دانشجویان داخلی کمتر از دانشجویان بین المللی است. همچنین، برنامه های کارشناسی (لیسانس) دو یا سه برابر گران‌تر از برنامه‌های کارشناسی ارشد (کارشناسی ارشد، دکترا) است.

اگر شما یک دانشجوی بین المللی هستید که به دنبال تحصیل در مقطع لیسانس در کانادا هستید، به طور متوسط ​​سالانه 36000 دلار کانادا پرداخت خواهید کرد. از جمله گران‌ترین آنها می‌توان به مدارک کارشناسی دامپزشکی، دندانپزشکی و پزشکی (تا 68000 دلار کانادا) اشاره کرد. برخی از دانشگاه‌ها ممکن است بر اساس اثبات نیاز مالی یا شایستگی تحصیلی، کسر یا تخفیف‌های جزئی به شما ارائه دهند.

هر دانشگاه قوانین پذیرش متفاوت خود را دارد. به همین دلیل قبل از هر کار باید رشته و دانشگاه موردنظر را انتخاب کرده و اطلاعات کامل آن را از طریق وب سایت دانشگاه دریافت کنید. دانشگاه‌های کانادا به آزمون‌های مهارت زبان انگلیسی مانند تافل، آیلتس یا PTE آکادمیک نیاز دارند. برخی از آنها نیز ممکن است به مهارت زبان فرانسه نیز نیاز داشته باشند.

برای درخواست پذیرش تحصیلی کانادا  باید هزینه‌ای پرداخت کنید. هزینه در بین دانشگاه‌ها و برنامه‌ها متفاوت است، اما بیشتر دانشگاه‌ها هزینه درخواستی را از 50 تا 150 دلار کانادا تعیین می‌کنند. برخی از دانشگاه‌ها نیز پس از قبولی در این برنامه، به ودیعه غیرقابل استرداد نیاز دارند. سیستم آموزش عالی کانادا شباهت های زیادی با سیستم های آموزش عالی ایالات متحده و بریتانیا دارد.

5814061e-23b5-4d82-a7e4-21f7b929b186

دانشگاه‌ها و کالج‌های کانادا معمولا دارای یک سیستم دو ترمی هستند و کلاس‌ها از سپتامبر تا مه برگزار می‌شود. البته تاریخ‌های دقیق بین مناطق یا موسسات مختلف متفاوت است.

مهلت‌های ارسال درخواست برای دانشگاه‌های کانادا متفاوت است و شما باید هشت تا دوازده ماه زودتر آماده شوید. دانشجویان بین المللی معمولاً در سپتامبر یا ژانویه شروع به تحصیل می‌کنند، اما برخی از دانشگاه‌ها در بهار و تابستان نیز پذیرش دارند. بنابراین تصمیم گیری در مورد زمان درخواست برای دانشگاه‌های کانادا بستگی به زمان شروع کلاس‌ها در دانشگاه موردنظر شما دارد.

برای ترم پاییز، که از سپتامبر شروع می‌شود، مهلت درخواست برای دانشگاه معمولا چند ماه‌ زودتر، در ژانویه یا فوریه همان سال تعیین م‌ شود. برای برنامه‌هایی که از ژانویه شروع می‌شوند، مهلت ارسال درخواست معمولاً در نوامبر یا دسامبر سال قبل است.

شما می‌توانید درخواست پذیرش خود را به صورت آنلاین برای دانشگاه موردنظر ارسال کنید. هنگام ارسال درخواست، باید اطلاعات شخصی مانند سابقه تحصیلی، تجربه کاری (در صورت وجود)، مهارت زبان یا سایر مدارک مورد نیاز برای درخواست دانشگاه را ارائه دهید. رایج‌ترین آنها عبارتند از:

تحصیل در کانادا فرصت‌های بی‌نظیری را برای دانشجویان بین‌المللی فراهم می‌کند. با داشتن سیستم آموزشی پیشرفته، تنوع فرهنگی، و امنیت اجتماعی بالا، کانادا به یکی از مقصدهای محبوب برای دانشجویان تبدیل شده است. دانشگاه‌های معتبر، بورسیه‌های متعدد، و امکان کار پس از تحصیل، از جمله مزایای اصلی تحصیل در این کشور هستند. علاوه بر این، زیبایی‌های طبیعی و کیفیت زندگی بالا، تجربه‌ای جامع و فراموش‌نشدنی را برای دانشجویان فراهم می‌کند. انتخاب کانادا برای ادامه تحصیل می‌تواند نه تنها به توسعه حرفه‌ای، بلکه به رشد شخصیتی و فرهنگی فرد نیز کمک کند. برای دریافت اطلاعات بیشتر در این زمینه می‌توانید از کارشناسان همیار کانادا کمک بگیرید.

شرایط پذیرش در دانشگاه‌های کانادا چیست؟

شرایط پذیرش در دانشگاه‌های کانادا بسته به دانشگاه و رشته تحصیلی متفاوت است. به طور کلی، دانشجویان بین‌المللی باید مدارک تحصیلی معتبر، نمرات زبان (مانند آیلتس یا تافل) و سایر مدارک مورد نیاز مانند توصیه‌نامه‌ها و انگیزه‌نامه‌ها را ارائه دهند.

آیا دانشجویان بین‌المللی می‌توانند در کانادا کار کنند؟

بله، دانشجویان بین‌المللی با داشتن ویزای تحصیلی معتبر می‌توانند به صورت پاره‌وقت (حداکثر 20 ساعت در هفته) در حین تحصیل و به صورت تمام‌وقت در تعطیلات رسمی کار کنند. همچنین پس از فارغ‌التحصیلی می‌توانند برای مجوز کار پس از تحصیل (PGWP) اقدام کنند.

آیا بورسیه‌های تحصیلی برای دانشجویان بین‌المللی وجود دارد؟

بله، بسیاری از دانشگاه‌های کانادا و همچنین دولت کانادا بورسیه‌های تحصیلی متعددی برای دانشجویان بین‌المللی ارائه می‌دهند. این بورسیه‌ها می‌توانند تمام یا بخشی از هزینه‌های تحصیل و زندگی را پوشش دهند.

برچسب‌ها:

نظر شما