شناسهٔ خبر: 68122924 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: خبر ورزشی | لینک خبر

خط دفاع استقلال شیرین‌تر از عسل

جواد نکونام برای پوشش ضعف خط دفاعی خود با جذب چند ستاره باعث جذاب شدن این پست در تیم خود شده تا هواداران این تیم، استقلال شیرینی را برای فصل آینده مشاهده کنند.

صاحب‌خبر -

فصل گذشته، تیم استقلال در طول مسابقات لیگ در نقاط مختلفی احساس ضعف می‌کرد و همین ضعف باعث شده بود تا در بعضی از بازی‌ها دچار کمبود بازیکن در آن قسمت شود. 

به عنوان مثال در خط دفاع خود زمانی که ابوالفضل جلالی، آقای پاس گل این تیم مصدوم یا محروم بود جعفر سلمانی به عنوان جانشین نتوانست جای خالی این بازیکن را به خوبی پر کند. یا در سمت راست خط دفاع خود در صورت نبود حردانی، میلاد فخرالدینی نیز کمک چندانی به تیم استقلال نکرد. حتی در بعضی از بازی‌ها مانند دربی به دلیل مصدومیت مدافعان استقلال، صالح حردانی به ناچار در پست مدافع آخر بازی کرد. یا روزبه چشمی‌هافبک این تیم در برخی بازی‌ها به دلیل کمبود بازیکن در خط دفاع، به عنوان مدافع آخر برای آبی‌ها به میدان رفت.

تمام اینها باعث شده بود تا روند مثبت نتیجه گرفتن جواد نکونام سخت تر شود و تیم استقلال در خط دفاعی خود با چالش‌های زیادی روبرو شود. موجودی تیم استقلال در خط دفاع فصل گذشته خود شامل صالح حردانی، محمدحسین مرادمند، آرمین سهرابیان، ایمان سلیمی، آرتور کوین یامگا، ابوالفضل جلالی، جعفر سلمانی، سیلوا و میلاد فخرالدینی بود که گفتنی است حسین مرادمند، سیلوا و آرمین سهرابیان در بسیاری از بازی‌های این تیم مصدوم بودند تا نکونام مجبور شود از بازیکنان‌هافبک خود مانند روزبه چشمی و امید حامدی‌فر به عنوان مدافع آخر استفاده کند. یامگا هم که در سمت راست دفاع استقلال بازی می‌کرد در میانه فصل دچار مصدومیت شدید از ناحیه چشم خود شد تا میلاد فخرالدینی به جای این بازیکن وارد لیست شود. اما فخرالدینی آنقدر بد عمل کرد که به محض پایان مسابقات لیگ برتر در لیست خروج جواد نکونام قرار گرفت. ایمان سلیمی نیز در طول فصل نتوانست دفاع مطمئنی برای آبی‌ها باشد تا هواداران این تیم در تمام بازی‌ها نگران خط دفاعی خود باشند.

با پایان فصل گذشته جواد نکونام برای رفع نواقص خط دفاع خود سراغ بازیکنان بزرگی رفت تا فصل آینده خیالش از خط دفاعی خود راحت باشد. سرمربی آبی‌ها برای خط دفاعی خود رامین رضاییان ستاره تیم سپاهان، میلاد زکی پور مدافع تاثیرگذار زردپوشان اصفهانی و سامان فلاح مدافع جوان و آینده دار تیم گل گهر را جذب کرد تا با اضافه شدن این بازیکنان تاثیرگذار دیگر برای فصل آینده دغدغه ای در خط دفاعی خود نداشته باشد.

در حال حاضر موجودی تیم  استقلال در خط دفاعی شامل آرمین سهرابیان، ایمان سلیمی،سیلوا، ابوالفضل جلالی، میلاد زکی پور، سامان فلاح، رامین رضاییان و سامان تورانیان است که با یک نگاه ساده می‌توان فهمید استقلال در این پست جزء پر مهره ترین تیم‌ها برای فصل آینده است. تیم استقلال در فصل آینده با حضور رامین رضاییان، ابوالفضل جلالی و میلاد زکی پور، سمت راست و چپ جذابی را تجربه خواهد کرد که می‌توان گفت ترافیک ستاره‌ها در خط دفاعی این تیم باب میل سرمربی استقلال و هواداران این تیم خواهد بود. جواد نکونام برای انتخاب بازیکن در خط دفاع خود دستش باز خواهد بود و می‌توان گفت انتخاب بازیکن در ترکیب ثابت این تیم چالش بسیار شیرینی خواهد بود.

گفتنی است مشابه این اتفاق در خط‌هافبک این تیم نیز افتاده است و سرمربی آبی‌ها ستاره‌های زیادی برای تقویت خط‌هافبک خود جذب کرده است که باعث شده حریفان استقلال برای فصل آینده از حالا به وحشت بیفتند.

به نظر می‌رسد استقلالی‌ها با تعدد ستاره فصل جذابی را پشت سر خواهند گذاشت و هواداران این تیم بی صبرانه منتظر شروع مسابقات لیگ هستند تا بازی تیم محبوب خود را همراه ستارگان جدیدش تماشا کنند.

نظر شما