شناسهٔ خبر: 68119667 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: آریا | لینک خبر

آثار برگزيده و شايسته تقدير نخستين جشنواره کتاب کودک و نوجوان معرفي شدند

صاحب‌خبر -
آثار برگزيده و شايسته تقدير نخستين جشنواره کتاب کودک و نوجوان معرفي شدند
خبرگزاری آریا - آثار برگزیده و شایسته تقدیر نخستین جشنواره ملی و بین‌المللی کتاب کودک و نوجوان معرفی شدند.

به گزارش ستاد خبری نخستین جشنواره ملی و بین‌المللی کتاب کودک و نوجوان، اسامی برگزیدگان و شایستگان تقدیر این دوره از جشنواره کتاب کودک و نوجوان به شرح زیر است:
برگزیده بخش شعر
در این بخش هیات داوران دو اثر «باران چه می‌نویسد» سروده خاتون حسنی و «بهار از کوچ برگشت» سروده بابک نیک طلب هر دو از انتشارات کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان را به عنوان برگزیده مشترک انتخاب کردند.
برگزیده بخش داستان بلند و رمان
در این بخش هیات داوران دو اثر «روز اول، روز آخر» اثر معصومه میرابوطالبی از انتشارات دفتر فرهنگ نشر اسلامی، کتاب زیتون و «کتانی‌های کوکام» نوشته فاطمه جدیدی از انتشارات شرکت چاپ و نشر بین‌الملل را به عنوان برگزیده مشترک انتخاب کردند.
برگزیده بخش داستان کوتاه
در این بخش هیات داوران «مجموعه یک پاورقی» نوشته امیرحسین زنجانبر و محمد گودرزی دهریزی از انتشارات کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان را به عنوان اثر برگزیده انتخاب کردند.
برگزیده بخش تصویرگری
در این بخش هیات داوران «پسر اقیانوس» اثر هاله قربانی از انتشارات افق، کتاب‌های فندق را به عنوان کتاب برگزیده انتخاب کردند.
شایستگان تقدیر
بخش کلیات: در این بخش «دانشنامه قرآن کریم ویژه نوجوانان» نوشته مظفر سالاری از انتشارات پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی به عنوان اثر شایسته تقدیر انتخاب شد.
بخش شعر: در این بخش «آسمان مگر تمام می‌شود» سروده منیره هاشمی از انتشارات موسسه فرهنگی منادی تربیت به عنوان اثر شایسته تقدیر انتخاب شد.
بخش رمان و داستان بلند: در این بخش کتاب «آتش در آشیانه اژدها» اثر رویا منوچهری از انتشارات قدیانی به عنوان شایسته تقدیر انتخاب شد.
بخش داستان کوتاه: در این بخش مجموعه «ماجراهای دخترانه» نوشته کلر ژوبرت از انتشارات سوره مهر، مهرک با ادب به عنوان شایسته تقدیر انتخاب شد.
بخش تصویرگری: در این بخش نیز «انسان‌های کوچک؛ آرزوهای بزرگ؛ عباس کیارستمی» از نشر گه‌گاه، کتاب‌های فیل و «پیچوله کوچوله» از انتشارات به‌نشر هر دو اثر اسمعیل چشرخ را به عنوان شایسته تقدیر انتخاب کردند.

نظر شما