شناسهٔ خبر: 68115083 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: ورزش۳ | لینک خبر

ستاره اسپانیایی با پرش طلایی قهرمان المپیک شد

جردن دیاز اسپانیایی با ثبت بهترین پرش خود به طول ۱۷.۸۶ متری، در یک رقابت درخشان به مدال طلای المپیک دست یافت.

صاحب‌خبر -

به گزارش "ورزش سه"، در شب تاریخی ورزشگاه استاد دو فرانس، جایی که پیش از این فرمین کاخو و روت بتیا افتخار آفریده بودند، جردن دیاز جوان که همه چیز را برای داشتن زندگی بهتر ریسک کرده بود، به عنوان قهرمان المپیک شناخته شد.

جاناتان ادواردز، رکورددار پرش سه گام، به عنوان داور حضور داشت. پدرو پیچاردو پرتغالی، که دو ماه پیش در رقابت‌های قهرمانی اروپا در رم با دیاز رقابت تنگاتنگی داشت، شروع قدرتمندی داشت. او بدون ریسک کردن، با پرش ۱۷.۷۹ متری به صدر جدول رسید. این کار باعث شد تا دیاز واکنش نشان دهد. دیاز با پرش ۱۷.۸۶ متری به صدر جدول رسید. پدروسو روی سکو فریاد زد: «همین است.» پیچاردو در پرش دوم به ۱۷.۸۴ متر رسید و نبردی نفس‌گیر آغاز شد. دیاز در پرش سوم به ۱۷.۸۵ متر رسید. او هرگز در دوران حرفه‌ای خود چنین شروع قدرتمندی نداشته است.

2065923

در دور برگشت، رقابت تنگاتنگ‌تر شد. پیچاردو نتوانست در پرش چهارم موفق شود، اما دیاز با پرش ۱۷.۸۴ متری عملکرد خوبی داشت. پیچاردو در پرش پنجم همه چیز را ریسک کرد. دیاز از رقابت لذت می‌برد و در پرش پنجم هم موفق نبود، اما باز هم ۱۷.۲۵ متر پرید. او با دو فرصت روبرو بود: یا پرتغالی شکست می‌خورد یا او باید رکورد خود را بهبود می‌بخشید. پیچاردو با قدرت به خط شروع حمله کرد، اما به ۱۷.۸۱ متر رسید و طلا از آن دیاز شد.

نظر شما