شناسهٔ خبر: 68114315 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: حوزه | لینک خبر

نماینده مردم همدان در مجلس شورای اسلامی:

با کنار گذاشتن منیت‌ها، می‌توانیم حق مردم را ادا کنیم

حوزه / صوفی گفت: اختلاف‌هایی که گاهی از اوقات در همدان وجود داشته، ناشی از منیت‌هاست و امروز دیگر زمان اختلاف نیست، بلکه همه باید در کنار هم برای پیشرفت همدان تلاش کنیم.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از همدان، عباس صوفی امروز در نخستین نشست هم‌اندیشی نمایندگان مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی با مدیران مسئول و سرپرستان رسانه، با تقدیر از تلاش اصحاب رسانه در طول سال، اظهار داشت: تهیه خبر و تولید محتوا باید عرصه را برای توسعه به منظور جلب رضایت مردم فراهم کند.

وی با تأکید بر اینکه هدف از برگزاری این نشست‌ها بهره‌مندی از نظرات اهالی رسانه برای بهبود شرایط همدان است، ابراز کرد: توسعه استان در گرو مطالبه‌گری و پیام‌رسانی اصحاب رسانه است.

نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه جهانی شدن هگمتانه را ابتدای کار می‌دانیم، گفت: اختلاف‌هایی که گاهی از اوقات در همدان وجود داشته، ناشی از منیت‌هاست و امروز دیگر زمان اختلاف نیست، بلکه همه باید در کنار هم برای پیشرفت همدان تلاش کنیم.

وی با بیان اینکه اگر منیت‌ها کنار رود و به انتخاب مردم احترام بگذاریم، آن زمان می‌توانیم حق مردم را ادا کنیم، ابراز کرد: در مسیر رونق همدان، باید نسبت به گردشگری توجه ویژه‌ای داشته باشیم که از نیازمندی‌های آن توجه به فرودگاه و راه آهن است.

صوفی، با اشاره به اینکه همدان مرکز غرب کشور است و باید کمربندی یا رینگ سوم شهر همدان را تعیین تکلیف کنیم، خاطرنشان کرد: با تصویب طرح جامع شهری، زمین مسکن همدان نیز تامین خواهد شد.

وی با تأکید بر اینکه کنارگذر همدان رینگ سوم شهر است و با این طرح همدان همچنان مرکزیت غرب کشور را حفظ خواهد کرد، یادآور شد: از مشکلاتی که مردم همدان با آن روبرو هستند، مسئله مسکن است که این مشکل هم از اختلافات نشأت می‌گیرد.

نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه طرح جامع شهر همدان در سال ۱۳۹۸ آماده شد اما مانع اجرای آن شدند، گفت: در قانون جهش مسکن تأکید شده تا بدون رعایت سلسله مراتب هر میزان لازم است، به محدوده شهر افزوده شود.

وی تصریح کرد: سال ۹۸ محورهای توسعه مشخص و طرح آماده شده بود، اما متاسفانه عده‌ای مانع آن شدند، در حالی که اگر اجازه ‌افزوده شدن زمین به محدوده شهری داده می‌شد، هر فرد با یک وام ۱۰۰ میلیون تومانی صاحب خانه می‌شد، اما امروز یک و نیم میلیارد تومان برای خانه دار شدن نیاز است، بنابراین افرادی که اجازه این موضوع را در آن سال ندادند، امروز باید پاسخگو باشند.

صوفی، با بیان اینکه اختلاف در اداره امور شهر و استان نباید به متضرر شدن مردم ختم شود، اظهار کرد: اگر سال ۹۸ اجازه اضافه شدن محدوده شهر داده می‌شد، سایت باغ میوه که محور گردشگری بود به مسکن اختصاص نمی‌دادیم.

وی با اشاره به اینکه باید هرچه سریعتر طرح جامع را تصویب کنیم، خاطرنشان کرد: کنار زباله‌دانی نمی‌شود شهر جدید احداث کرد و بارها اعلام کردیم که نباید این اشتباه بزرگ را انجام دهیم و این محدوده را به همدان بیفزاییم.

نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی، با تأکید بر اینکه هلدینگ بانک‌ها و شرکت‌ها برابر بودجه کشور، پول دارند اما در همدان سرمایه‌گذاری نشده است، یادآور شد: باید از زحمات اهالی رسانه‌ قدردانی کنیم و در مسیر پیشرفت نیازمند همراهی همگانی هستیم.

انتهای پیام. /

نظر شما