شناسهٔ خبر: 68110757 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

مدیرکل محیط زیست کردستان:

مهار آتش سوزی در منطقه بدر وپریشان/۳۰۰هکتار از مراتع طعمه حریق شد

سنندج_مدیرکل حفاظت محیط زیست کردستان از مهار آتش سوزی در منطقه حفاظت شده بدر و پریشان بعد از دو روز خبر داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار مهر، اقبال حمیدی بعدازظهر جمعه در گفت‌وگو با خبرنگاران گفت: آتش سوزی در منطقه حفاظت شده بدر و پریشان با تلاش شبانه روزی محیط بانان، نیروهای منابع طبیعی و اهالی منطقه مهار شد.

اقبال حمیدی ادامه داد: با توجه به بارش‌های خوب امسال و پوشش گیاهی مناسب با ارتفاع بلند، آتش سوزی بلای مراتع بدرو پریشان شد و در این آتش سوزی ۳۰۰ هکتار از مراتع طعمه حریق شد.

وی ادامه داد: عملیات اطفا حریق با توجه به گستردگی آتش سوزی باحضور بیش از صد نفر شامل نیروهای یگان حفاظت محیط زیست شهرستان قروه، یگان حفاظت محیط زیست شهرستان دهگلان، یگان حفاظت محیط زیست شهرستان کامیاران، نیروهای یگان حفاظت منابع طبیعی قروه، آتش نشانی قروه، کوهنوردان، انجمن‌ها، نیروهای مردمی و با حضور فرماندار محترم شهرستان و بخشدار مرکزی صورت گرفت.

مهار آتش سوزی در منطقه بدر وپریشان/۳۰۰هکتار از مراتع طعمه حریق شد

مدیرکل حفاظت محیط زیست کردستان از مردم وطبیعت دوستان تقاضا کرد؛ با توجه به فصل گرما و خشک شدن گیاهان، از روشن نمودن آتش در مکان‌هایی که امکان سرایت آن به سایر مناطق وجود دارد خودداری کنند و حتی المقدور از روشن کردن آتش خودداری کنند و در صورت روشن کردن آتش پس از اطمینان از خاموش شدن آن اقدام به ترک محل کنند.

نظر شما