شناسهٔ خبر: 68110695 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان خبر داد؛

صرفه‌جویی ۲۳۰ مگاواتی برق با تعطیلی ادارات اصفهان

اصفهان - مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان از صرفه‌جویی ۲۳۰ مگاواتی مصرف برق در استان اصفهان به دنبال تعطیلی ادارات و بانکها طی سه روز اخیر خبر داد.

صاحب‌خبر -

منصور شیشه فروش در گفت‌وگو با خبرنگار مهر با بیان اینکه کاهش تدریجی دما از روز یک شنبه پیش بینی شده است، اظهار کرد: این در حالی است که در هفته آتی دمای هوا ۲ تا ۳ درجه نسبت به نرمال افزایش خواهد داشت.

وی ادامه داد: البته افزایش دمای هفته گذشته ۴ تا ۵ درجه نسبت به نرمال گزارش شد.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان با بیان اینکه به دنبال اعمال محدودیت‌های مصرف انرژی فعالیت ادارات در روزهای سه شنبه، چهارشنبه و پنج شنبه هفته گذشته به میزان ۲۳۰ مگاوات صرفه جویی در مصرف برق گزارش شد، اضافه کرد: همچنین بر اثر ماندگاری توده هوای گرم از روز دوشنبه هفته گذشته تا کنون جمعاً به ۶۷ نفر به علت عوارض گرمازدگی و آفتاب سوختگی خدمات امدادی درمانی و اورژانسی در مرکز درمانی و فوریتی ارائه شد.

وی همچنین به امدادرسانی عوامل امدادی در مسیر جاده‌های شهری و روستایی استان اصفهان به ۸۱ خودرو که به علت افزایش دما افزود: این خودروها دچار نقص فنی، جوش آوردن و ترکیدگی لاستیک شده بودند.

شیشه فروش گفت: عوامل شرکت‌های توزیع برق و آب و فاضلاب طی یک هفته اخیر نسبت به اصلاح و بازسازی ۷۴ مورد حادثه ایجاد شده در اثر شدت گرما در شبکه‌های آبرسانی ناشی از ترکیدگی و نشت آب، قطع برق و آتش سوزی در تابلوهای برق. ترانسفورماتورها وشبکه های برق اقدام کردند.

وی اضافه کرد: در این زمینه و با توجه به تداوم شرایط گرما و افزایش دما تا روز یکشنبه، مدیریت بحران استان اصفهان نسبت به اعلام آماده باش به شرکت‌های برق آب و فاصلاب، اورژانس.جمعیت هلال احمر و مراکز بهداشتی درمانی در راستای ارائه به موقع خدمات امدادی، فوریتی و کنترل حوادث اطلاعیه صادر کرد.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان گفت: افزایش دمای بی سابقه طی تیر و مرداد سال جاری، افزایش مصارف و کمبود جدی منابع آب، خشکی قنوات و چشمه‌ها باعث شده در حال حاضر در ۴۳ نقطه شهری و ۳۵۶ روستای سطح استان و ۵۲ نقطه عشایری آب شرب از طریق تانکر و به صورت سیار انجام شود.

وی اضافه کرد: ناترازی ایجاد شده در شرایط افزایش دما در تأمین منابع آب شرب در شهرها و روستاهای واقع در طرح آبرسانی اصفهان بزرگ به میزان ۳ متر مکعب باعث کمبود آب شرب قطعی و کم فشاری در بسیاری از محله‌های شهر اصفهان شهرستان‌های شهرضا، خمینی شهر، اردستان، نائین، ورزنه هرند، فلاورجان، شاهین شهر، برخوار، زیار، نجف آباد و بسیاری از روستاهای محدوده شده و حتی در شهرستان‌های غرب و جنوب استان چادگان، فریدن، فریدونشهر، بویین میاندشت، سمیرم و تیران و کرون نیز که در کنار منابع ابی استان هستند نیز اکثر روستاها با آبرسانی سیار تأمین آب می‌شود و آبرسانی به درختان به علت مشکل قطع برق و کمبود منابع آبی با مشکل مواجه است که باید وزارت نیرو در راستای صدور مجوزهای تأمین آب و تسریع در اجرای طرح‌های تأمین آب و نیز آبرسانی سیار اقدام جدی کنند.

شیشه فروش ادامه داد: راهکار رفع مشکل تأمین آب شرب احیای زاینده رود و تکمیل فاز دوم طرح آبرسانی به اصفهان بزرگ با تخصیص اعتبار مورد نیازاست که می‌بایست وزارت نیرو و سازمان برنامه و بودجه کشور نسبت به انجام تعهدات خود در تأمین منابع اعتباری مورد تعهد برای تکمیل طرح و پیشگیری از تکرار موارد مشابه اقدام کنند.

وی تصریح کرد: ثبت دمای بالاتر از ۴۰ درجه طی روز گذشته در ۲۲ ایستگاه هواشناسی استان خور و بیابانک با دمای ۴۷ درجه سانتی گراد، بادرود ۴۹ درجه، زواره و مهاباد با ۴۸ اردستان و چوپانان با ثبت دمای بیشینه ۴۶ درجه، آران و بیدگل ۴۵، کاشان ۴۶، اصفهان با ۴۳ درجه بیشترین بیشینه دما را طی روز گذشته داشته اند.

نظر شما