شناسهٔ خبر: 68107966 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: آریا | لینک خبر

شاخص نیکی ژاپن با افزایش قیمت بسته شد

صاحب‌خبر -
شاخص نیکی ژاپن با افزایش قیمت بسته شد
خبرگزاری آریا-شاخص نیکی ژاپن روز جمعه با کاهش ترس از رکود اقتصادی آمریکا پس از کاهش بیش از حد انتظار در مطالبات بیکاری در ایالات متحده افزایش یافت.

به گزارش سرویس بین‌الملل آریا به نقل از رویترز؛شاخص نیکی با 0.6 درصد افزایش در 35025 واحد بسته شد، در حالی که شاخص گسترده‌تر Topix با 0.9 درصد افزایش به 2483.3 درصد رسید.

سهام ایالات متحده در پایان روز پنجشنبه، 8/8/2024، پس از آنکه گزارش مطالبات بیکاری نشان داد که نگرانی ها مبنی بر اینکه اقتصاد ممکن است به سمت نزول شدید پیش برود، ممکن است اغراق آمیز بوده باشد و بهبود تدریجی نیروی کار، افزایش شدیدی را ثبت کردند. بازار هنوز وجود دارد

شاخص نیکی پس از سقوط بیش از 12.4 درصدی در بحبوحه موج شدید فروش در روز دوشنبه به دلیل ترس از رکود و انحلال سرمایه‌گذاری‌های تامین مالی شده به ین، توانست بیشتر ضررهای خود را جبران کند و هفته را با کاهش نسبتاً محدود 2.5 به پایان رساند. درصد

اما امروز شاهد نوسانات در معاملات بودیم، زیرا شاخص برای مدت کوتاهی یک درصد سقوط کرد و سپس تعادل خود را به دست‌آورد، زیرا این آشفتگی پس از نوسانات شدیدی که اوایل هفته جاری بازار سهام ژاپن را تکان داد ادامه یافت.

تحلیلگران می گویند که نوسانات احتمالاً هفته آینده ادامه خواهد یافت زیرا معامله گران به دنبال داده هایی هستند که از انتظارات کاهش ملایم در بزرگترین اقتصاد جهان پشتیبانی می کند.

تصمیم هفته گذشته بانک مرکزی ژاپن برای افزایش نرخ بهره نیز زنگ خطری را در مورد سرعت تشدید سیاست های پولی بانک مرکزی به صدا درآورد و معاون رئیس این بانک را بر آن داشت تا در روز چهارشنبه تلاش هایی را برای محدود کردن خسارت انجام دهد.

برای سهام های فردی، نتایج شرکت ها منجر به برخی از بزرگترین حرکت ها شد.

سهام فوجیکورا، تولیدکننده قطعات الکترونیکی، 19.7 درصد جهش کرد تا بیشترین رشد را در شاخص نیکی ثبت کند، در حالی که سهام شرکت استخدامی Recruit Holding Company 6.8 درصد افزایش یافت.

سهام شرکت آرایشی و بهداشتی شیسیدو پس از اعلام نتایج تجاری اواسط سال که تحت تأثیر هزینه های بازسازی و کاهش تقاضا در چین قرار داشت، 12.1 درصد کاهش یافت.

نظر شما