شناسهٔ خبر: 68107512 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: ورزش۳ | لینک خبر

سپاهان و تراکتور از مرحله حذفی با کمک داور ویدیویی

الزام استقلال و پرسپولیس به استفاده از VAR در آسیا

نخستین دوره رقابت‌های لیگ نخبگان از همان مرحله گروهی با استفاده از VAR برگزار می‌شود اما در سطح دوم لیگ قهرمانان، این فناوری از مرحله حذفی به کار گرفته خواهد شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش "ورزش سه"، زمان زیادی تا استارت نخستین دوره از رقابت‌های لیگ نخبگان آسیا باقی نمانده است. با برگزاری دیدار پلی آف میان شباب الاهلی امارات و الغرافه قطر، تکلیف آخرین سهمیه باقی مانده این مسابقات نیز مشخص خواهد شد و این بازی‌ها رسما از 26 شهریور آغاز می‌شود.

علاوه بر لیگ نخبگان، رقابت‌های لیگ قهرمانان آسیا در سطح دوم نیز برگزار می‌شود تا فوتبال آسیا شاهد انقلابی در برگزاری مسابقات باشگاهی باشد. در واقع لیگ نخبگان به نوعی مشابه لیگ قهرمانان اروپا بود و ارزشمندترین تورنمنت قاره است و سطح دوم لیگ قهرمانان آسیا نیز به مانند لیگ اروپا محسوب می‌شود. چلنج کاپ آسیا که سطح سوم این پیکارهاست نیز مشابه رقابت‌های لیگ کنفرانس اروپا است.

استقلال و پرسپولیس به‌عنوان نمایندگان ایران در بالاترین سطح مسابقات یعنی لیگ نخبگان یا الیت شرکت می‌کنند. البته سپاهان نیز می‌توانست راهی این پیکارها شود ولی به دلیل شکست برابر شباب الاهلی، اصفهانی‌ها راهی سطح دوم لیگ قهرمانان شده تا به همراه تراکتور در این پیکارها شرکت کنند.

2045049

با اعلام کنفدراسیون فوتبال آسیا، رقابت‌های لیگ نخبگان از همان مرحله گروهی با استفاده از فناوری کمک داور ویدیویی برگزار می‌شود. استقلال و پرسپولیس هر کدام در چهار بازی خانگی به مصاف رقبا می‌روند که باید ورزشگاه آزادی مهیای برگزاری این هشت مسابقه با استفاده از VAR باشد.

طبق اعلام AFC، در مرحله گروهی سطح دوم لیگ قهرمانان آسیا، نیازی به استفاده از VAR نیست و در واقع از مراحل حذفی این پیکارهاست که از این فناوری استفاده می‌شود. یعنی در صورت صعود سپاهان و تراکتور از گروه خود، باید استادیوم‌های محل برگزاری بازی‌های این دو تیم به VAR مجهز باشد.

* لازم است که یک‌بار دیگر، ساز و کار برگزاری سطح دوم لیگ قهرمانان آسیا را با هم مرور کنیم:
در سطح دوم 32 تیم در هشت گروه حاضر خواهند بود، شانزده تیم از غرب آسیا و شانزده تیم در منطقه شرق. در‌ مرحله گروهی مسابقات به صورت رفت و برگشت انجام خواهد شد. دو‌تیم نخست هر گروه راهی مرحله بعد می‌شوند، یعنی هشت تیم از غرب و هشت تیم از شرق و شانزده تیم برتر را تشکیل خواهند داد. دیدارهای مرحله یک‌هشتم تا نیمه‌نهایی به صورت رفت و برگشت انجام خواهد شد و دیدار فینال تک بازی خواهد بود.

نظر شما